BennyXNO Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Heisann, Nå skal jeg få meg en ny arbeidsstasjon på jobben, dessverre var det ikke mulig å få noe godt gamingskort med, men jeg fikk et kjempetilbud på et FX 3400 kort som følger med maskinen. Hva tilsvarer dette på gamingsfronten? Jeg vet jo at dette er et CAD-kort, men det var det beste jeg kunne få med på denne maskinen. Nå spiller jeg jo ikke så ofte i jobbsammenheng, men vi har jo våre spillekvelder her i huset. Så hvis kortet er for dårlig for spilling, vurderer jeg virkelig å selge det og kjøpe meg et X850 PE i steden. Det skal dog bemerkes at jeg i dag sitter med et GF 440 MX kort. Hvis noen har funnet tester av dette kortet, så hadde jeg vært glad for en link eller 2. Nå venter jeg bare på min første DELL .....til alles skrekk her inne tipper jeg! Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Viss du har klart deg så langt med et 440 mx kort, så kan eg ikkje forstå ka du skal med et Quadro Fx3400(høres ut som litt overkill). Kansje du kan kjøpe et ATI 850 kort og et litt mindre quadro kort for samme pris. Men eg har ingen aning om dette går på dei hovedkortene som støtter SLI. Edit: Hva tilsvarer dette på gamingsfronten? Jeg vet jo at dette er et CAD-kort, men det var det beste jeg kunne få med på denne maskinen. Ble litt usikker når eg leste gjennom innlegget igjen. TRENGER du et CAD kort eller tok du bare det dyreste. Skal du kun spille så er vanlige spillkort bedre(og billigere) Endret 7. april 2005 av Kløno Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 TRENGER du et CAD kort eller tok du bare det dyreste. Skal du kun spille så er vanlige spillkort bedre(og billigere) Nei, er du gal, jeg trenger ikke et CAD kort. Men maskinen jeg bestilte skulle være så kraftig at jeg ikke trenger ny maskin på 3 år. I tillegg var et av kravene at maskinen skal kunne kjøre 1600x1200 * 2 skjermer. Det første kortet som selgeren på Dell "gav" meg gratis med maskinen hadde full støtte for dobbel DVI, men ved nærmere undersøkelser fant jeg ut at det kortet ikke kunne kjøre 1600x1200 med full fres. Jeg spurte om ikke han kunne legge ved et ATI XT 850 PE i steden, for det var jo i samme prisklasse som det første kortet han hadde "gitt" meg. Dessverre var ikke mulig å kombinere den maskinen jeg hadde bestilt med ATI kortet. Men etter å ha undersøkt litt så sa han at jeg skulle få et FX 3400 kort på kjøpet og at prisen ikke ville stige??? Så dette er altså situasjonen min. jeg kan ikke bestille det kortet jeg ønsker med den maskinen. Det er derfor jeg lurte på om jeg skal selge kortet når jeg får det og heller kjøpe meg et X850 PE eller et R520 kort. Maskinen er forresten utstyrt med Dual Xeon 3.6 Ghz 2MB prosessorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå