Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med BMW 320i 1986

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg sett på en BMW 320i fra 1986. Den koster 20 laken, og jeg har VELDIG lyst på den. Men før jeg foretar meg noen som helst, vil jeg gjerne vite om noen av dere har erfaringer med denne bilen?

Forresten så er jeg klar over at forsikringen vil bli veldig dyr. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært borti 320i (e30 karroseriet) noe særlig. Bare plukket deler fra den til en 318.

Men 12v motorene til bmw har rykte på seg for å bruke endel bensin, uten at jeg helt har fått klarhet i hva folk mener med "endel". Ellers er det populære biler, så hjelp får du alltids hvis det er noe du lurer på

Lenke til kommentar

Den har gått i Norge, that's for sure. Akkurat nå står den på Sandsli utenfor Bergen, så jeg regner med at den har vært i bruk en del her. Likevel står det CV-skilter på den, så den har nok ikke gått i Bergen hele tiden.

Jeg aner ikke hvor langt bilen har gått, men om man regner 10.000 km per år, så blir det vel et sted rundt 200.000 km. Kanskje litt i overkant, med tanke på prisen på 20.000 kr.

Lenke til kommentar

BMWer med seksere har en lei tendens til å ryke toppakning.

Symptomer:

Sjekk at oljen ikke er melkehvit. Skru av oljepåfyllingskort. Sjekk at det ikke er hvit belegg på den.

Ta også av radiatorlokket mens bilen går. Sjekk om det kommer trykk ut der. (Ikke gjør det på glovarm motor.)

Det kan også komme vann ut med eksosen.

Jahh...

Ellers er jo rusten en farlig fiende... Sjekk også rust inni lykter og alle steder, vannlekasjer. Har også opplevd at setet har røket på en sånn bil. Førersetet knakk!

Differensialen i bakakselen kan også ryke på bmwer. (Det skal ikke komme ryggelyder når du kjører fremover.

Lenke til kommentar

BMW 320 går vell under kategorien sportsbil så den kan fort bli dyr å forsikre. Med en såpass gammel og relativt billig bil er vell ikke full kasko noe behov. Jeg mener at det er tøv å betale 16-17k i året for en bil som koster 20k. Sjekk hva du må ut for ansvar (eventuelt del kasko) på deg selv. Det er aldri for tidlig å begynne og bygge opp bonus på forsikringen. Hvis det er for dyrt så er jo alternativet å forsikre på foreldre.

En kompis av meg har en BMW 320 (E36) som er registrert på moren med full kasko og det kommer på rundt 9000,- i året. Husker riktig nok ikke hvor den er forsikret.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...