Kfinn Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har en Win XP og en NTFS formatert 160Gb (faktisk plass 149Gb) Bruker den for det meste til mellomlagring. Når jeg sjekker hvor mye plass alle filer tar på disken (inkl. skjulte filer) får jeg beskjed om 60Gb (høyre musetast på alle filene og egenskaper) Problemet er at systemet hevder at det nå bare er noen få Gb ledig. Det "mangler" altså ca 90Gb. Har prøvd "defragmentering" og "disk cleanup", men dette hjelper ikke. Har og sjekket disken for feil og fant ingen ting. Bruker BitComet og har avinstallert og reinstallert dette programet uten at det har hjulpet. Har tittet mye rundt på andre sider, men jeg finner ikke noe. Har noen av dere forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 har du prøvd høyreklikk på min datamaskin -> behandle -> lagringsplass -> diskhehandling Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Gjør sånn som pr0zy h4xx0r viser til, og du ser om noe av harddisken fremdeles er uten partisjon /ketchez Lenke til kommentar
tokki Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Har du Norton Antivirus ?? I tilfelle, kan dette være problemet. NAV har en funksjon som gjør at du kan gjenopprette filer som er sletta.. Og samler på disse. Streng tatt bare til man trenger den plassen for andre filer, men jeg er usikker på hvor bra den fungerer. Syntes den aldri gir slipp på filer som er slettet. Har derfor slått den av hos meg. Men for å fjerne eventuellte protected files: Høyreklikk søppelkassa og velg "Empty norton protected files" og "purge all" Dog 90 gig var vel kanskje litt mye.. Selv for en ressurskrevene NAV. Endret 7. april 2005 av tokki Lenke til kommentar
Viper_Block_50 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Er du sikker på at BIOS på hovedkortet ditt støtter så store disker? Kanskje en BIOS oppgradering? Alternativt bruker du Norton Protected Recycle Bin eller lignende programmer? Edit: Våre meldinger krysset hverandre tokki Endret 7. april 2005 av Viper_Block_50 Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Roter litt rundt der nå. Har nå funnet en mappe på mine to disker ( .../recycler/nprotect/) med en del rare filer i. Skal lure på om den har noe med Netlimiter 2 å gjøre.... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Problemet er at systemet hevder at det nå bare er noen få Gb ledig. Det "mangler" altså ca 90Gb. Har prøvd "defragmentering" og "disk cleanup", men dette hjelper ikke. Har og sjekket disken for feil og fant ingen ting. Bruker BitComet og har avinstallert og reinstallert dette programet uten at det har hjulpet. Hei, Du har selvfølgelig sjekket 'søppeldunken' om der sku ligge noget der? Nu kender jeg ikke dette BitComet - men går ut fra at det er et P2P nedlastningsprogram. Nogen av disse P2P-progs kan reservere plass på harddisken til igangværende nedlastninger (for å unngå fragmentering). Kan muligvis være noget sånt der er 'gale' med din harddisk. Edit: Hvis programmet ikke ble avinnstallert skikkligt kan det ha efterlatt disse 'reservationer' på disken. Mvh Kimmer Endret 7. april 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Er du sikker på at BIOS på hovedkortet ditt støtter så store disker? Akkurat det er ikke et problem. Jeg har hatt full diskplass helt frem til nå Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Nogen av disse P2P-progs kan reservere plass på harddsiken til igangværende nedlastninger Preallokering kan være et problem, men mappen der disse filene ligger en inkludert i de 60Gb jeg omtaler. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Alternativt bruker du Norton Protected Recycle Bin eller lignende programmer? Jepp, jepp. Dette programmet bruker jeg. "Roter" litt rundt med den nå for å se om den kan hjelpe. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Høyreklikk søppelkassa og velg "Empty norton protected files" og "purge all" Aha. Det virker som om løsningen ligger her. Rart at denne funksjonen tar opp diskplass, men har tro på at "Netlimiter 2" er synderen her. Kan virke som om den har spart på en del rare filer. Nå er i alle fall problemet løst. Takk til alle som svarte så raskt. "Tre ganger tre hurra for forum.hardware.no" Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 bra at du har fikset problemet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå