Sephirot Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei! Jeg bare lurer på en ting: Når jeg sitter med min xp1700 cpu (1 gig ram) og Pc9800se (256-bit , softmodda til pro: 8 pipelines), fungerer da cpuen min som flaskehals i dette systemet, eller går dette godt overens? Er det generelt slik at en bør passe på å tilpasse cpu og skjermkort ytelsesmessig til hverandre? Finnes det noen retningslinjer for en evt. slik sammenheng (slik at de ulike skjermkortene har et slags "minimumskrav" til cpu for full utnyttelse)? Dersom jeg f.eks. hadde kjøpt et x800XT-kort, ville jeg da fått utnyttet dette skjermkortet til det fulle, eller ville cpuen min ha fungert som en flaskehals som hadde sakket ned kortet mitt slik at en slik oppgradering hadde vært meningsløs? Hvilket skjermkort ville i så fall være det beste jeg kunne få utnyttet fullt ut med min xp1700? Grunnen til at jeg spør er at jeg selv med modda skjermkort føler at systemet mitt er ganske treigt til spilling (selv i litt eldre spill som NwN, NOLF,får ca. 20-30 fps, og får bare(?) 4800 poeng i 3dmark 03, mens 9800pro oftest står oppført med 5800 poeng.). Er det sannsynlig at det min labre cpu som sørger for dette? Eller er det rett og slett noe annet? En annen grunn til at jeg spør om dette er at jeg sjelden ser slike poeng nevnt i innleggene, så er dette egentlig noe å ta hensyn til? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå