Gå til innhold

Maskinen får blåskjerm... [Hardware Malfunction]

Anbefalte innlegg

Hei eg bare lurer på om noen kan hjelpe meg med problemet mitt, for plutselig dukker det opp en usansynlig irriterende blåskjerm :

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

*** The System has halted***

Den har til uvane å dukke opp inni mellom, ofte når eg ripper DVDer, spiller spill, ser filmer, osv..

Eg har Windows XP PRO SP1 og datan består av følgende:

- Abit AN7, AMD Athlon XP 3200+, Sapphire Radeon 9800 PRO, Corsair PC3200 2x 512 RAM, WD 200 IDE, Plextor 716A, NorthQ 400W PSU.. har forøvrig prøv å bytte skjermkortet, da eg tidligere har hatt problemer med det, men får alikavel blåskjerm..

Peiling, noen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du den nyeste driver til grafikkortet? Er det:

CATALYST 5.3(v8.111)?

I følge Sapphire´s hjemmeside, skal det være den seneste driveren.

Dog, så har du muligheten for å downloade direkte fra ATI på siden. Der har de lagt ut nye drivere fra i dag. De har andre versjonsnumre.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Har du den nyeste driver til grafikkortet?  Er det:

CATALYST 5.3(v8.111)?

I følge Sapphire´s hjemmeside, skal det være den seneste driveren.

Dog, så har du muligheten for å downloade direkte fra ATI på siden.  Der har de lagt ut nye drivere fra i dag.  De har andre versjonsnumre.

Hilsen tukols

Ja har seneste versjon Catalyst 5.3, men fant ut av feilen.. var nok minnet som laget blåskjerm.. Hadde 2x512 Corsair Value Select PC3200, testet første begge, fikk feil så testet eg en om gangen og bare en fikk feil..

Takker for svar uannsett... Mvh, Tjuetre

Lenke til kommentar
Jammen så kan det ikke bli bedre.  Fint du fant feilen. 

Det er egentlig litt tankevekkende at det er så mange innlegg som viser seg å være "minnefeil".

Hjelp! Blåskjermen kom igjen.. :cry:

Altså har: Abit AN7 (med siste BIOS oppdatering), AMD Athlon 3200+ med Volcano 11 vifte, nå bare 512 RAM type Corsair PC3200, 9800PRO 256MB (med nyeste Catalyst), NorthQ 400w PSU (helt ny), Creativ 5.1 LIVE! lydkort.. WD 200GB IDE med Windows på og WD 250GB S-Ata. Plextor 716A og Sony DVD rom, begge IDE.

Blåskjermen kom og eg hold på med følgene: Brant DVD i Nero 6.6.0.8 og kopierte filer fra data nr2 via Cnet gigabit switch, hørte på musikk i WinAmp og satt på Hw.no :blush:

Peiling noen? Kan det ha noe med OP å gjøre? Har Windows XP PRO Engelsk med SP1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...