Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen får blåskjerm... [Hardware Malfunction]

Anbefalte innlegg

Hei eg bare lurer på om noen kan hjelpe meg med problemet mitt, for plutselig dukker det opp en usansynlig irriterende blåskjerm :

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

*** The System has halted***

Den har til uvane å dukke opp inni mellom, ofte når eg ripper DVDer, spiller spill, ser filmer, osv..

Eg har Windows XP PRO SP1 og datan består av følgende:

- Abit AN7, AMD Athlon XP 3200+, Sapphire Radeon 9800 PRO, Corsair PC3200 2x 512 RAM, WD 200 IDE, Plextor 716A, NorthQ 400W PSU.. har forøvrig prøv å bytte skjermkortet, da eg tidligere har hatt problemer med det, men får alikavel blåskjerm..

Peiling, noen??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Får helt det samme jeg og, men jeg har elkjøp pc da, så jeg gidder ikke å klage engang:p men til meg trur jeg at det er tempen, hvis at jeg kjører åpent kabinett, og sånn stor vifte som brukes "IRL", så tar det hvertfall noen timer før det skjer.

Skjer ofte til meg når jeg spiller, installerer spill, har opp flere programmer generelt.

Endret av MorteN2k-
Lenke til kommentar
Får helt det samme jeg og, men jeg har elkjøp pc da, så jeg gidder ikke å klage engang:p men til meg trur jeg at det er tempen, hvis at jeg kjører åpent kabinett, og sånn stor vifte som brukes "IRL", så tar det hvertfall noen timer før det skjer.

Skjer ofte til meg når jeg spiller, installerer spill, har opp flere programmer generelt.

Sålenge du har kjøpt pc'en på elkjøp og ikke bygd selv, kan du jo bare levere den inn på garantien...

Lenke til kommentar

Hvis det er temperaturproblemer, kjøp en boks med trykkluft (Clas Ohlson eller lignende butikker) og blås støv ut av cpu-kjøleren og evt. andre vifter.

Spesielt ved de to første tingene du nevner, rippe dvd og spill tar ofte 100% cpu-kraft over en lengre periode. En pc vil da kræsje ofte til rundt samme tid hver gang.

Endret av schwami
Lenke til kommentar

Sålenge du har kjøpt pc'en på elkjøp og ikke bygd selv, kan du jo bare levere den inn på garantien...

Kan nok ikke det :--( Brøt garantien med engang jeg åpnet kabinettet og satt inn et nytt skjermkort :/

Lenke til kommentar

Prøv å ta ut samtlige PCI-kort i PC'n og start maskinen bare med skjermkort, sjekk om du får boota. Slå av og sett i et og et kort til du finner ut hvilket kort som kødder. Evt. reset BIOS og force ESCD på neste boot.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, i mitt tilfelle tror eg det var minnefeil, da den ene av to 512 brikker fikk feil i Memtest86.. selv om eg faktisk fikk opp blåskjerm igjen i senere tid med bare den ene brikken som ikke fikk feil..

Men nå har eg installert Windows på nytt, det funker alltid og nå kjører eg på orginale instillinger på alt og har bare skjermkortet i.. og et lydkort... hehe..

Lenke til kommentar

Kan nok ikke det :--( Brøt garantien med engang jeg åpnet kabinettet og satt inn et nytt skjermkort :/

Du bryter ikke garantien med å åpne pcen. Sett inn det orginale kortet igjen og lever den inn. Ingen kan si noe på at pcen er åpnet, det er defor den kommer med PCI ekspansjonsslotter for at du skal ha mulighet for å bygge den ut

Jeg hadde aldri godtatt at garantien skulle bli brytt om du åpnet pcen. Har aldri hørt noen har prøvd seg på å si det heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...