Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, X3, X5 eller ML?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny bil, helst med grønne skilter og ca året gammel. Men er første gangen jeg kjøper en "stor" bil og også første gangen jeg vurderer en med grønne skilt.

Ligger foreløpig an til en 04 ML 270 CDI, vare. 05 X3 2,0D på andreplass, minus med mindre motor og ikke automat som alternativ. Noen med erfaring / anbefaling og noen som kan gi meg litt info om varebilregistrering? F. eks. om man kan kjøpe nybil av forhandler med grønne skilter, eller om man må importere en bil og registrere den som varebil?

Mvh

Knut :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde valget vært mitt, hadde det sått mellom X5 eller ML. Akkurat hvilken vet jeg ikke, hadde måtte tatt hver av dem på en prøvetur og sett litt på komfort, utstyr, motor, osv.

Kan kanskje være greit å ta en telefon til importøren/merkeverksted og høre om det finnes noen vanlige feil og mangler ved disse..

Lenke til kommentar

Både MB ML 270 CDI, BMW X5 og X3 kan registreres med grønne skilter.

Men det stilles endel krav til biler som skal registreres slik, slik som bygging/montering av "gjerde" bak forsetene :thumbup:

Det beste du gjør er å forhøre deg med en forhandler som selger disse bilene, da de vet hvilke regler som gjelder for spesifikke modeller når det kommer til registrering av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...