madammim Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei! Sitter og plages med å integrere to sider, der den ene er laget med frames. Ønsker å hente inn to av sidene i ei frame- side som består av 6-7 framer. Dette har jeg fått til, men får "feil på siden" nederst på siden. Disse to framene jeg henter, skal "prate" med hverandre. Det vil si at hvis du trykker på en knapp i side 1, skal verdien sendes til side 2, og side to skal oppdateres med rette verdi. Slik jeg har det nå, sendes verdien, men jeg må selv oppdatere siden for å lese verdien i side 2. Finnes det noen mulighet for å be siden om å auto oppdatere seg hvis det trykkes på en knapp? Kan jo tilføye at denne siden har jeg betalt for, og er ei standardløsnings side, som jeg ikke er helt fornøyd med. Ønsker derfor å bygge den opp på nytt etter eget ønske, men har ikke tilgang til å gjøre det på serveren der siden egentlig ligger. Den originale frames siden virker slik som jeg ønsker. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Jeg bruker en side som denne for å hente dette inn i "blank", som er ei blankt html side <html> <frameset cols="0,*"> <frame src="http://"min side".no/blank.htm"> <frameset rows="450,*" noresize="true"> <frame src="frame side 1.asp"> <FRAME NAME="navn" BORDER="0" FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" src="frame side 2.asp"> </FRAMESET></HEAD><BODY></BODY> </HTML> Noen som kan se noen store feil, eller kan komme med tips? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Lær deg PHP. (Takk til herr Drange for informativ post) Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Takker for svar! Dette var vel et "standardsvar", og ikke helt det jeg var ute etter. Jeg har kjøpt denne "ferdigpakken" fordi jeg er litt for dårlig i HTML til å gjøre alt selv. Skal lære meg PHP, men TTT, og jeg synes det er greit å lære ting på den tunge måten: jobbe med et problem, og løse dette ved hjelp av diverse hjelpemiddler, feks. forumet her og http://www.w3schools.com . Har i første omgang bare lyst til å løse dette problemet, så jeg håper på litt mer "matnyttige" svar. Kan lite om slike frames, men tror løsningen kan ligge i å å tilføre noe instruksjoner i "blank" dokumentet. Håper det er noen som kan komme med noen gode tips, eller linker der jeg kan finne info om akkurat dette. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Løsningen ligger i PHP og nå skal jeg komme med et litt mer utfyllende svar. Å bruke frames er på ingen måter anbefalt i ditt tilfelle. Det finnes plenty av årsaker til det, blant annet begrensede muligheter for å lagre bokmerker, folk som surfer med nettlesere uten støtte for frames og blant annet kontroll på egne filer. PHP kan hente inn filer og plassere de inni selve dokumentet uten å måtte bruke frames. Det eneste du trenger er tre linjer, disse: <?php include "fil.php"; ?> Den første linjen sier til webserveren at nå skal PHP kobles inn for å behandle data. Den andre linjen, "include", sier at PHP skal hente den filen og plassere den der koden er, og den siste, avslutter PHP. Mye god info på http://php.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå