Gå til innhold

Hvordan automatisk backup via nettverk?

Anbefalte innlegg

Jeg har en del ting jeg ikke ønsker å miste (deriblant en del skolearbeid) og jeg ønsker å ta automatisk backup av dette. Jeg ønsker å ta backup av en spesifikk mappe på PCen min enten en gang i døgnet eller hver gang det er en ny eller endret fil i den mappen. Jeg regner det som en selvfølge at programvaren er såpass intelligent at den kun tar backup av nye filer eller endrede filer og at den sletter filer eksternt, som jeg sletter lokalt. I tillegg må den naturligvis jobbe rekursivt i mapper. Med andre ord ønsker jeg ingen idiotsikring mot sletting av filer, men et system som gir meg tilbake viktige data dersom PCen kræsjer eller huset brenner ned.

Jeg ønsker å lagre dataene både på en Windows 2003 maskin på LAN, samt på en Linux-maskin på Internett via enten SCP eller FTP. Maskinen som filene i utgangspunktet jobbes på er kjører Windows XP Professional.

Håper noen har erfaring med dette. Det er heller ingen ulempe om programvaren er gratis eller funksjonaliteten bygget inn i operativsystemet, men må man betale, så må man betale og det er det i dette tilfellet verdt.

Håper på gode svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...