hifiman Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei alle sammen Har kjøpt meg en medion bærbar fra komplett.no, men når jeg kopler til bærbaren til tv`en så blir bilde svart hvitt hvorfor ? har prøvde følgende - Composite-ingen bilde - S-video via scart svart-bilde,ble farge bilde på stasjonær pc`en med samme kabel.. Pc`en har et sis skjermkort og jeg har stillt skjermkorte til PAL Håper noe kan hjelpe ? Endret 7. april 2005 av hifiman Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 HVORFOR er det ingen som søker om dette? Det finnes 1000 av tråder om dette! Søk nestegang! Her er noen, her kan du finne hjelp: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=400875&hl=vhs OG http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388656&hl=s-vhs OG: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=380799&hl=s-vhs OG http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=392663&hl=vhs Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Din tv støtter antagelig ikke s-vhs/s-video.... Hvis tv støtter: Gå inn på menyen til tv å still den inn på s-vhs/s-video Hvis du ikke kan velge det fra menyen vil sansynelig ikke tv støtte dette. Å koble gjennom DVD eller VHS kan være en annen løsning.... Endret 7. april 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hei alle sammen Har kjøpt meg en medion bærbar fra komplett.no, men når jeg kopler til bærbaren til tv`en så blir bilde svart hvitt hvorfor ? har prøvde følgende - Composite-ingen bilde - S-video via scart svart-bilde,ble farge bilde på stasjonær pc`en med samme kabel.. Pc`en har et sis skjermkort og jeg har stillt skjermkorte til PAL Håper noe kan hjelpe ? Et lite tips. Det finnes en UTROLIG ENKEL MÅTE å løse dette på. Ikke hør på alle som maser om instillinger på tv og videospiller, kjøp heller dette: Kjøp en s-vhs-->kompositt-omformer kabelsnutt på Clas Ohlson eller Biltema: Clas Ohlson: Prodktnr: 32-7847 pris: 44 kr. (denne bruker jeg) Biltema: Artikkelnr: 24-147 pris: 33 kr. (har ikke prøvd denne) Kobl altså kabelsnutten til laptopen, kompositt-kabel mellom kabelsnutten og en scart-kontakt som plugges i tv'en. Evt. kompositt rett i tv'en dersom mulig. Endret 7. april 2005 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei alle sammen Har kjøpt meg en medion bærbar fra komplett.no, men når jeg kopler til bærbaren til tv`en så blir bilde svart hvitt hvorfor ? har prøvde følgende - Composite-ingen bilde - S-video via scart svart-bilde,ble farge bilde på stasjonær pc`en med samme kabel.. Pc`en har et sis skjermkort og jeg har stillt skjermkorte til PAL Håper noe kan hjelpe ? Et lite tips. Det finnes en UTROLIG ENKEL MÅTE å løse dette på. Ikke hør på alle som maser om instillinger på tv og videospiller, kjøp heller dette: Kjøp en s-vhs-->kompositt-omformer kabelsnutt på Clas Ohlson eller Biltema: Clas Ohlson: Prodktnr: 32-7847 pris: 44 kr. (denne bruker jeg) Biltema: Artikkelnr: 24-147 pris: 33 kr. (har ikke prøvd denne) Kobl altså kabelsnutten til laptopen, kompositt-kabel mellom kabelsnutten og en scart-kontakt som plugges i tv'en. Evt. kompositt rett i tv'en dersom mulig. Blir dritt-kvalitet med kompositt. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Kanskje noen burde lage en sticky tråd i skjermkort-forumet for dette? Dette er et problem jeg leser om hver dag på nesten alle dataforumene jeg besøker. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei alle sammen Har kjøpt meg en medion bærbar fra komplett.no, men når jeg kopler til bærbaren til tv`en så blir bilde svart hvitt hvorfor ? har prøvde følgende - Composite-ingen bilde - S-video via scart svart-bilde,ble farge bilde på stasjonær pc`en med samme kabel.. Pc`en har et sis skjermkort og jeg har stillt skjermkorte til PAL Håper noe kan hjelpe ? Et lite tips. Det finnes en UTROLIG ENKEL MÅTE å løse dette på. Ikke hør på alle som maser om instillinger på tv og videospiller, kjøp heller dette: Kjøp en s-vhs-->kompositt-omformer kabelsnutt på Clas Ohlson eller Biltema: Clas Ohlson: Prodktnr: 32-7847 pris: 44 kr. (denne bruker jeg) Biltema: Artikkelnr: 24-147 pris: 33 kr. (har ikke prøvd denne) Kobl altså kabelsnutten til laptopen, kompositt-kabel mellom kabelsnutten og en scart-kontakt som plugges i tv'en. Evt. kompositt rett i tv'en dersom mulig. Blir dritt-kvalitet med kompositt. Det er det dummeste jeg har hørt :!: Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Øøøø, det blir faktisk dårlig kvalitet med kompositt. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg trodde det var noe alle visste jeg? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Øøøø, det blir faktisk dårlig kvalitet med kompositt. Jeg får snakke utfra egen erfaring da. Jeg har en tv som ikke takler s-vhs-signal (får svart-hvitt dersom jeg kobler s-vhs i en scart-overgang) så jeg gjør om s-vhs signalet mitt fra laptop'en til kompositt med en omformer-sak og kobler kompositt i en scart-overgang. Dermed blir det farger. Utallige ganger har vi hatt film-kveld på denne måten hos meg, og jeg har ALDRI fått negative kommentarer på bilde-kvaliteten relatert til dette. Så og da ta i bruk ord som "dritt-kvalitet" er jo ganske latterlig Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har en tv som ikke takler s-vhs-signal (får svart-hvitt dersom jeg kobler s-vhs i en scart-overgang) så jeg gjør om s-vhs signalet mitt fra laptop'en til kompositt med en omformer-sak og kobler kompositt i en scart-overgang. Dermed blir det farger. Utallige ganger har vi hatt film-kveld på denne måten hos meg, og jeg har ALDRI fått negative kommentarer på bilde-kvaliteten relatert til dette. Så og da ta i bruk ord som "dritt-kvalitet" er jo ganske latterlig Selvfølgelig er dette en grei løsning når TVen ikke tar andre overganger. Det kommer jo litt ann på hva øyet er vant til, er man vant til høykvalitet så merker man kompositt ganske lett. Mamma og pappa bruker kompositt og de har aldri klaget. Noe som egentlig er ganske fint, for da sparer de penger på utstyr Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Jeg har en tv som ikke takler s-vhs-signal (får svart-hvitt dersom jeg kobler s-vhs i en scart-overgang) så jeg gjør om s-vhs signalet mitt fra laptop'en til kompositt med en omformer-sak og kobler kompositt i en scart-overgang. Dermed blir det farger. Utallige ganger har vi hatt film-kveld på denne måten hos meg, og jeg har ALDRI fått negative kommentarer på bilde-kvaliteten relatert til dette. Så og da ta i bruk ord som "dritt-kvalitet" er jo ganske latterlig Selvfølgelig er dette en grei løsning når TVen ikke tar andre overganger. Det kommer jo litt ann på hva øyet er vant til, er man vant til høykvalitet så merker man kompositt ganske lett. Mamma og pappa bruker kompositt og de har aldri klaget. Noe som egentlig er ganske fint, for da sparer de penger på utstyr Hehe, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er av typen som abonnerer på "Lyd Og Bilde" hvis folket skjønner hva jeg mener med det. Er vel mer representativ for majoriteten av den norske befolkning når det gjelder krav til bildekvalitet som er god nok (slik som dine foreldre) Endret 8. april 2005 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå