Gå til innhold

God spill/multimedia-laptop (Maks 11 000,-)

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg laptop til sommeren, men jeg kan vel si at jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette området. Jeg har allikevel satt opp noen få spesifikasjoner som er viktig for meg (hvis det går an å oppdrive):

- 80 GB Harddisk

- 512 MB RAM

- Intel Pentium M, 1.7 GhZ (At det er Intel er selvsagt ikke viktig, men noe med samme ytelse)

- Minst 128 MB grafikk

Det kan godt være jeg forventer for mye for summen jeg er villig til å gi, men bare kom med tips. At kjøpesummen overstiger rammen med 500-1000 kroner er ikke kjempeviktig, men jeg vil helst holde meg under 11 000 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet frem noen som tilfredsstiller mine krav, men som sagt vet jeg ikke så mye:

Acer Aspire 1692 WLMi

Elitegroup Green 556E PRO

Lidl-PCen

Coop-PCen

Acer 1801WSMi (Denne er litt over budsjettet, men jeg tar den med)

Hvilken av disse PCene er best? Har dere andre forslag? Det haster selvsagt ikke, ettersom jeg ikke har planer om å kjøpe før i mai/juni, men det kunne vært greit å få litt innsikt i hva jeg bør se etter, gode tilbud osv...

EDIT: Den siste linken var det noe tull med, men jeg legger ut spesifikasjonene:

Acer 1801 WSMi

Prosessor: Intel Pentium 4 prosessor 515 2,93 GHz

-Internminne: 512 MB

-Harddisk: 80 GB

-Drev: DVD-brenner + og - RW

-Skjerm: 17" Crystalbrite WXGA TFT

-Grafikk: ATI x600 128 MB PCI Express

-4-1 kortleser, modem , FireWire

-WLAN 54 Mbps (802.11G), Giga-LAN, Bluetooth, Grantsdale Chipset

-Windows XP Home

Bluetooth: Ja

CD: Ja

CD-R: Ja

CD-RW: Ja

DVD: Ja

DVD+R: Ja

DVD+RW: Ja

DVD-brenner: Ja

DVD-R: Ja

DVD-RW: Ja

Grafikkorttype: ATI X600

Grafikkortminne: 128MB

Harddisk: 80 GB

Modem: Ja

Mus: Kjøpes separat

Nettverkskort: WLAN 802.11g

Operativsystem: Windows XP Home

Prosessorhastighet: 2,93 GHz

Prosessortype: Intel Pentium 4

RAM: 512MB

Skjermstørrelse/type: 17 tommer TFT

Pris: 11 995,-

Endret av QuentinTarantino
Lenke til kommentar
#borte vekke med anonnse#

Og du fortsetter å annonsere pc-en din?

Rapporterer til mod.

# #9: Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet. Det er ikke tillatt å linke til egne annonser i signatur, profil eller i tråder / personlige meldinger på forumet.
Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Skal vi tro denne testen (som sannsynligvis er troverdig) yter mobility x600 og radeon 9700 veldig likt, mens x700 har overlegen ytelse.

Link: http://www.hardwarezone.com/articles/view....395&cid=14&pg=5

Det er en test mellom R9700 128mb og X700 64mb ?

Vet at R9700 fåes i 64mb, så hvis de har sammenlignet R9700 m/ 64mb minne så kan det hende at R9700 yter litt bedre?

Nei, det er umulig at radeon 64mb yter dobbelt så bra som en 128mb. Bittelitt bedre kan den være, så radeon x700 er nok et bedre valg med tanke på tunge spill.

Lenke til kommentar
???

mener du at et 64 kort er bedre enn et 128 kort? Hur?

Antall MB minne har mindre å si på ytelsen. X600 og R9700 har vidt forskjellige kjerner, noe som gjør at X600 yter like godt.

mobile X700 kortet yter forøvrig meget godt, ligger på høyde med nVidia Go 6600GT.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå kjøpt meg laptop, og valget falt til slutt på HP Pavilion dv4073.

Men jeg har et lite problem. Jeg kjøpte Creative Inspire p5800, et 5.1-anlegg, men jeg får det ikke til å fungere på laptopen min, ettersom jeg ikke har de riktige inngangene på PCen. Det fulgte med en kabel med tre forskjellige ledere, en grønn, en gul og en sort. I bruksnanvisningen står det at jeg skal kople en stereo-to-stereo-kabel fra Aux-utgangen på subwooferen til hodetelefoningangen på laptopen, men det fulgte ikke med en slik kabel. Jeg har forsøkt å trekke den ene av de tre lederne fra subwooferen til PCen, men da får jeg bare lyd i de to fronthøyttalerne. Må jeg kjøpe en såkalt stereo-to-stereo-kabel eller finnes det andre alternativer, som gjør at jeg kan kople sammen de tre ledningene ved hjelp av tilleggsutstyr? Kanskje noe enda enklere?

Jeg er ikke så erfaren på dette området, og trenger derfor hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...