Gå til innhold

støynivå, Radeon X800XL AGP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har sapphire x800xl pci-e og der er det ikke noe å klage på støynivå iværtfall.

mitt skjermkort går på under 50% av farten hele tiden og varmen er under 40C og jeg merker ikke støy før 75%bruk av viften. og det kommer nok ikke opp i så mye om du ikke klokker kortet.

Lenke til kommentar

mitt sapphire pcie-x som jeg har i en shuttle sb83G5 er temmelig hørbart. Har ikke sjekka drivere om det finnes noe "sett-ned-viftehastigheten" innstillinger, men er nok laaangt unna 20 db ja.

Ligger nok på normalt skjermkortbråk på en 30db.

er tross alt en merkelig vifte som surrer temmelig raskt.

Nå er mitt plassert helt i veggen på den tynne aluminiumsveggen på shuttle´n, så plasserer du det inni et tungt stålkabinett blir det nok mye mindre markant i bråken.

Lenke til kommentar
mitt sapphire pcie-x som jeg har i en shuttle sb83G5 er temmelig hørbart. Har ikke sjekka drivere om det finnes noe "sett-ned-viftehastigheten" innstillinger, men er nok laaangt unna 20 db ja.

Ligger nok på normalt skjermkortbråk på en 30db.

er tross alt en merkelig vifte som surrer temmelig raskt.

Nå er mitt plassert helt i veggen på den tynne aluminiumsveggen på shuttle´n, så plasserer du det inni et tungt stålkabinett blir det nok mye mindre markant i bråken.

Jeg skal ha det i et standardkabinett.

Fikk forøvrig vite at jeg får et 6800GT fra MSI i erstaning som jeg har hatt i pcen en stund, men tør ikke bytte ut kjøleløsning på dette, da jeg frykter det vil gå istykker...

Vil det lureste være å bytte mot tilsvarende kort istedet for kjøler?

Har vannkjøling i resten av systemet, så det er ikke hørbart.

Noen klokke-erfaringer?

Lenke til kommentar

Tror nok at om du har vannkjøling i resten av systemt så vil du etterhvert irritere deg over den lille vifta på kortet.

Men har du montert vannkjøling på maskinen din, er ikke det å skifte kjøler på et skjermkort noe værre.

Første og vanskeligste er å få av den kjøleren som sitter der fra før, Nå har jeg ikke gjort det på en stund, men på mitt 9500 som jeg monterte vannkjøling på var fremgangsmåten slik.

Tok en skumbit som jeg la kortet på med agp porten mot meg. Løsna vifteledningen på skjermkortet. Ta bort de plastikkfestene som holder viften på plass. La så bankkort over kortet så nærme viften som jeg kom. Tok så et flatt skrujern og la litt under vifteribba med visakortet under. Vippa så bare forsiktig opp.

Veldig lett og lite problematisk.

Har ikke undersøkt så mye den kjøleren som er på xl kortet, men er festa bare med noen plastikkklips og den kjølepastaen på gpuen og ett par av minnet på forsiden.

Min anbefaling er å finne en kjøleblokk for vann som passer og ta et x800xl kort.

Klokking har jeg ikke testa.

Lenke til kommentar
Han sa 6800 Gamer Edition, ikke GT

vet det, men hvis du leser innlegget mitt bedre, så vil du se at jeg skriver:

et x800xl, yter jo omtrent likt som 6800gt, så det vil i de fleste(alle?) tilfeller yte bedre en det kortet du har fra før

gt er et bedre kort, og undertonen i mitt forrige innlegg, legger opp til at jeg vet dette.. kan hende du ikke skjønte det, who know? :)

ikke meninga å ødelegge noe, måtte bare fortelle dette ;)

Lenke til kommentar
Har vannkjøling i resten av systemet, så det er ikke hørbart.

Noen klokke-erfaringer?

Har testet et Power Color kort med AGP, det bråket som et jettfly... Tror at Saphire er bedre...

Edit: Neste kortet jeg har hørt som bråket mer enn Power Color sitt er GeForce FX 5800 Ultra

Det jeg testet klokket fra 400Mhz som var standard opp til 430Mhz, ble ikke særlig imponert, men det er ikke så rart, da kortet bruker en 110nm prosess uten low-k...

Du får det kanskje litt lenger med vannkjøling?

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
skal be om et X800XL tror jeg, vil ikke ha noe Nvidia :p

Kan du si ifra når du får det? Lurer nemlig på èn ting, og det er om det er vesentlig kortere enn et 6800-kort.

Det kan jeg fortelle deg at det ikke er. De er nesten like store. Jeg har holdt Power Color X800XL AGP ved siden av et XFX 6800GT

Lenke til kommentar
Raptor' date='08/04/2005 : 11:23']
skal be om et X800XL tror jeg, vil ikke ha noe Nvidia :p

Kan du si ifra når du får det? Lurer nemlig på èn ting, og det er om det er vesentlig kortere enn et 6800-kort.

Det kan jeg fortelle deg at det ikke er. De er nesten like store. Jeg har holdt Power Color X800XL AGP ved siden av et XFX 6800GT

Kan jeg spørre hvor du har fått PowerColor kortet fra? Kan ikke se de fører det noe sted..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...