arnizzz Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Finnes det en Sub innebygd i Word 2003 for å aktivere kode når dokumentet printes ut? I likhet med Document_open? Jeg prøver å skjule en del commandknapper og checkboxes fra når jeg printer ut. Hjelpefilen er ikke innstallert så jeg får ikke slått det opp. Edit: Om jeg kunne kjøre en kode etter printinga er ferdig hadde også vært kurrant. slik at knappene blir synlige igjen. Endret 7. april 2005 av arnizzz Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Legg inn følgende i en klassemodul du kaller EventClass: Public WithEvents App As Word.Application Public Parent As Document Private Sub Class_Initialize() ' Referer applikasjonsobjektet til en lokal variabel, slik at vi kan fange hendelsene Set App = Word.Application End Sub Private Sub App_DocumentBeforePrint(ByVal Doc As Document, Cancel As Boolean) ' Fortsett kun dersom dokumentet som printes ut er vår egen If Doc Is Parent Then ' Informer om hva den vi bør gjøre Parent.HideControls End If End Sub Dernest kan du inkludere følgende i dokumentets kodekonteks (ThisDocument, vanligvis) for å benytte denne nye klassen: Private Declare Sub Sleep Lib "kernel32" Alias "Sleep" (ByVal dwMilliseconds As Long) Dim EventHandler As EventClass Private Sub Document_Open() ' Initialiser det nye objektet Set EventHandler = New EventClass ' Fortell klassen om hvorhen den skal svare til når en hendelse er ekskevert Set EventHandler.Parent = Me End Sub Public Sub HideControls() ' Skriv inn din kode her som skal gjemme kontrollene ' Jeg skal ikke påstå at dette er fungerende, men jeg antar at å vente i ett sekund eller mer er nødvendig før vi kan tilbakestille kontrollene: DoEvents Sleep 1000 ' Antar visningskoden kommer her End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå