sliterMedJava Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 I dag lurer jeg på følgende: Jeg må få til å kunne skrive inn en select setn fra dos vinduet, som henter data fra en database. Dette går greit så lenge jeg f.eks skriver: Select * from tabelnavn. Har et resultset som liksom tar i mot datane osv og skriver dem ut - alt dette funker. MEN: Om jeg f. eks skriver: Select deptName from depts Where Boss = Bruce begynner problemene... hvordan skal jeg få ut dette da jeg har et rs som er klar til å ta i mot et fast antall kolonner??? Prøver meg på noe sånn, men det eneste som kommer ut er ::::RAD:::: og så får jeg en sqlException som sier NO DATA FOUND Vector select_res = new Vector(); while(rs.next()){ System.out.println(":::: RAD::::"); Vector row = new Vector(); if(rs.getString("DeptName") != null){ row.add(rs.getString("DeptName")); System.out.println(":::: if rs.getString(1)::::"); } if(rs.getString("Boss") != null){ row.add(rs.getString("Boss")); System.out.println(":::: if rs.getString(2)::::"); } if(rs.getInt("Owes") != 0){ row.add(rs.getInt("Owes")); System.out.println(":::: if rs.getInt(3)::::"); } select_res.add(row); } Noen som kan/vil hjelpe??? Tom Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 1. Hva f... er en dynamisk SQL-setning? Jeg tror ikke det er en del av ANSI-92 SQL. 2. Hvis du prøver å lese et attributt som ikke eksisterer, så kan du vel bare ignorere exceptionen og fortsette? Lenke til kommentar
boemane Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 I dag lurer jeg på følgende: Jeg må få til å kunne skrive inn en select setn fra dos vinduet, som henter data fra en database. Dette går greit så lenge jeg f.eks skriver: Select * from tabelnavn. Har et resultset som liksom tar i mot datane osv og skriver dem ut - alt dette funker. MEN: Om jeg f. eks skriver: Select deptName from depts Where Boss = Bruce begynner problemene... hvordan skal jeg få ut dette da jeg har et rs som er klar til å ta i mot et fast antall kolonner??? Prøver meg på noe sånn, men det eneste som kommer ut er ::::RAD:::: og så får jeg en sqlException som sier NO DATA FOUND Vector select_res = new Vector(); while(rs.next()){ System.out.println(":::: RAD::::"); Vector row = new Vector(); if(rs.getString("DeptName") != null){ row.add(rs.getString("DeptName")); System.out.println(":::: if rs.getString(1)::::"); } if(rs.getString("Boss") != null){ row.add(rs.getString("Boss")); System.out.println(":::: if rs.getString(2)::::"); } if(rs.getInt("Owes") != 0){ row.add(rs.getInt("Owes")); System.out.println(":::: if rs.getInt(3)::::"); } select_res.add(row); } Noen som kan/vil hjelpe??? Tom ITN225 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå