Forumforumforum Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Vurderer å selge pc'n min. og da hadde det vært en fordel å slette alt, sånn at ikke folk bare kan finne det igjen (selv om jeg har formatert alle partisjonene.) Har tross alt både skolearbeid og personlige dokumenter der. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du kan slette partisjonen(e) også og/eller bruker dette prog. http://www.heidi.ie/eraser/download.php Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg booter bare på en Gentoo LiveCD (http://mirror.gentoo.no/releases/x86/2005.0/installcd/) og kjører 'fdisk' og fjerner alt Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 OBS OBS: fdisk sletter ikke alt, det endrer pare partisjonstabellen. Bruker du partisjonsredningsprogrammer (for et ord!) som f.eks. "gpart", vil du få tilbake det gamle. Hva heller med dd if=/dev/random of=/dev/<dinharddisk> bs=1024 count=5 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vel, det enkleste og tryggeste er vel: 1. Boot en linux-cd/diskett. 2. kjør "dd if=/dev/urandom of=/dev/harddisk" hvor harddisk er f.eks. hda (master første IDE-buss). Kjør den et par ganger for å være sikker. Hmm.. noen raskere? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hehe, ja ! Og hvorfor elsker jeg mer og mer pingviner... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hehe, ja ! Og hvorfor elsker jeg mer og mer pingviner... "...that kinda love's a crime!" (Dr Demento - "Dirty Deeds, Done With Sheep") Lenke til kommentar
godal Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 mener å huske at openbsd har en slik mulighet direkte i bootdisken last ned fra openbsd.org og prøv. eventuelt, kan du formatere og installere på nytt, trygt nok i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå