Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Active mode i dc++ (NGT)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Netopia Router (4542 v5.4r1) og en 8 ports C-NET switch og vil komme i active mode på DC++ (bruker RevConnect v0.668a klienten). Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg har vært innom i over hundre poster på flere forum og det funker rett og slett ikke. I tillegg kjører jeg Norton Internet Security Professional 2005 med dagens oppdateringer og Windows XP Pro. uten noen som helst oppdateringer (skal bare se om jeg kommer i active).

Har vært innom Quick menus og lagt til NAT (port 412 TCP og UDP) og har vært igjennom ip filter der jeg har lagt til 412 TCP & UDP out- og ingoing.

Har oxo lagt til en regel for NIS PRO 2005 for å godkjenne ut- og inngående tilkoblinger via denne porten for både TCP og UDP.

Nå sitter jeg rett og slett fast.

Mvh. Yois111

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å bekrefte det; har du ordnet nettverksinnstillingene? Så porten du har åpnet går til din maskin?

Hvis jeg ikke husker feil så er litt lettere å bruke noen porter over 1024 da du slipper og konfigurere filteret. Om det er noe sikkerhetsproblemer rundt det vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar

Du må inn i ruteren din og ordne opp i NAT og TCP/UDP.

Kjør CMD

Skriv Telnet 10.0.0.1

admin : ngt

pass : ChkBid114

eller

Admin : ngt

passord : Tshml55

Gå inn da på quick menus , så filter sets , display : ngt , add input : så velger du en port som for eksempel 9500, riktige protokoller :

YES

YES

No Change

No

0.0.0.0

0.0.0.0

10.0.0.2

255.255.255.255

0

0

TCP eller UDP (skrives inn)

No compare

0

Equal

9500

Så går du tilbake til Menyen hvor du ser Network adress translation, gå inn på den , change server lists , easy-servers : add server

external service : other

Start 9500

End 9500

Og det var det.

Edit : nesten selvsagt, nå må du huske på å aktivere dcc++ med riktig port, så skriv inn den porten du bruker + riktig ip adresse som kan finnes på blandt annet : www.whatismyip.com

Dette er en kopi av hva jeg bruker som oppsett, har du noe lignende og det funker ikke til deg så ligger det kanskje i soft firewallen eller i windows sin.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har du vanlig abb. eller en for for student abb ?

Mener de fleste student pakkene ngt leverer kjører med delt eksternip :(

Om det er tilfellet er det lite du kan gjøre.

EDIT : Må ha med ekstern ip i programmet og ja.

Endret av bramat
Lenke til kommentar

hadde problemer en stund med netopia ruter selv, mens det på en annen adresse og med ciscoruteren funket fjell med én gang. Jeg slettet alle untatt det filtersettet som heter 'NGT'. I dette filtersettet aktiverte jeg forwarding av trafikk til og fra UDP/TCP protokollene på port xxxx som jeg bruker hos meg.

Har forresten switchen din routerfunksjon?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...