dimdal Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei, Jeg har for tiden 2x DWL-2100AP ( D-Link ), hvor det ene står som AP koblet til en router med DHCP som distribuerer IP-addresser. Den andre AP'en står konfigurert som AP-repeater, og jeg har skrevet inn korrekt MAC-addresse i Root AP-boksen, så sånn sett fungerer alt. Har også lagt inn nyeste stabile firmware til boksene (http://www.dlink.com.au/tech/drivers/files/wireless/dwl2100ap.htm). Problemet ligger i at når jeg flytter repeateren lenger vekk og tar med meg laptopen for å teste om repeateren gjør jobben sin, så begynner laptopen å hoppe mellom begge signalene som en jojo. Dette fører jo dermed til at jeg aldri får noen stabil tilkobling, og det er jo ganske trasig. Ideen er nemlig at man problemfritt skal kunne bevege seg fra en del av bygningen til en annen med W-LAN utstyr, og da alltid skal ha et sterkt signal. W-LAN kortet jeg har i laptopen er et 3-Com 3CRWE154G72, og bruker 3-Coms connection manager til å koble meg til. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå