christian1986 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei. Jeg har i disse dager tenkt å kjøpe meg en LCD skjerm. Etter å ha vurdert mange alternativer landet jeg på de to som er nevnt i tittelen på innlegget. Om man ser vekk fra pris, hvilke ville du valgt? Fint med erfaringer også. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Eizo-skjermen har faktisk overraskende bra bilde (vi har en 5-6 stk på jobb), men det spørs om du liker chassiet på skjermen. Kan trygt kalles billig skrap. Foten er heller ikke noe særlig å hoppe i taket for. NEC-skjermen er vel helhetlig mer bra, jeg har kun testet den hos Digital Impuls. Greit design, grei pris, bra panel. Jeg kommer heller til å kjøpe meg en Eizo FlexScan L578. Problemet er bare de forbaskede høytalerne de har valgt å stæsje på siden av skjermen. *Grøsse*. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Skjønner ikke at du uttaler deg slik om Eizo L550?? Koster 2195 på komplett nå, men jeg betalte 2495 for 3 mnd siden. Har vært strålende fornøyd hele tiden med den, og chassiet er kvalitet tvers igjennom.. Bildet er også utrolig behagelig, hvertfall den innegygde sensoren som justerer lysnivået automatisk. Sett i forhold til prisen, så får du mye for pengene tross alt.. 5 års garanti, Pixelfeil garanti og ikke minst fikk den 6 av Pc World Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg vet ikke hva slags skjermer du bruker til vanlig, men L550 ser billig ut, og foten er dårlig sammenlignet med andre, dyrere skjermer. Bildet er veldig bra til den prisen, og sensoren er (i mine øyne) mer enn gimmick enn den er brukbar (det finnes ingen default lysstyrke som alle er komfortable med, alle har forskjellige krav til lysstyrke på skjermen). Der hvor jeg jobber bruker vi litt tid til å stille inn skjermen til hver enkelt person (5-10 minutter), hittil har ingen valgt å bruke sensoren. Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har selv en Eizo L550, og må si meg enig i at foten bærer preg av å være en billig løsning. Dette har likevel lite å si når bildekvalitet og fargegjengivelse overgår alle andre skjermer jeg har prøvd i samme prisklasse. Hvis du spiller mye kan det hende du heller vil satse på NEC 1770, da den visstnok skal ha litt mindre etterslep. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Altså, hvem bryr seg om foten ser billig ut? Har den selv inntil en vegg på skrivebordet, og kan ikke engang se foten. Så skjønner ikke hvorfor det er så negativt.. Og dessuten må man jo se det i forhold til prisen, og at 2200 kr for en slik skjerm kan man ikke få både ketchup og sennep. Ville uansett gått for denne i prisklassen 2000-2500 kr, da bildet er overlegent + god garnati Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå