nilsh Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Maser litt jeg nå men.. Jeg plages med at en link fra en database ser f.eks. slik ut i en linklabel: http://www.rissa.kommune.no#http://www.rissa.kommune.no# Den blir altså skrevet dobbelt, siste gangen med "firkanter" rundt. Linken virker, men det ser dumt ut. I form_load har jeg: lnkLabel1.Links.Add(0, 500).LinkData = lnkLabel1.Text I link labelen har jeg: System.Diagnostics.Process.Start(e.Link.LinkData) Der det står (0, 500) er jo for å si hvor "lang" linken skal være. Dette er jo egentlig uønskelig her..men jeg fant ikke noe annen måte å gjøre det på. Noen som ser feilen eller eventuelt en annen løsning ved hjelp av dette? Det andre jeg lurte på var: Jeg har en boolean i databasen og vil knytte den til en boolean variabel i vb.net. Hvordan kan jeg gjøre det? Dim tales As Boolean = ????? If tales Then txtFlereUtslipp.Text = "Ja" End If If Not tales Then txtFlereUtslipp.Text = "Nei" End If Blir dette feil? Tusen hjertlig for svar! Snart revet av meg alt av hår på topplokket nå.. Endret 7. april 2005 av nilsh Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Syntax til If-Else ser slik ut: If tales Then txtFlereUtslipp.Text = "Ja" Else txtFlereUtslipp.Text = "Nei" End If Hvordan du får knyttet noe til access i .net vet jeg ikke.. Endret 7. april 2005 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Der det står (0, 500) er jo for å si hvor "lang" linken skal være. Dette er jo egentlig uønskelig her..men jeg fant ikke noe annen måte å gjøre det på. En mulighet er å benytte Lenght-egenskapen til String-klassen, omtrent som følger: ' Legg til link lnkLabel1.Links.Clear() lnkLabel1.Links.Add(0, lnkLabel1.Text.Length).LinkData = lnkLabel1.Text Hva som er årsaken til at linken forekommer to ganger i labelen, er jeg nokså usikker på, men jeg antar det ikke ville skade å ta titt på hvorledes du legger inn tekst i kontrollen èn gang til. I hvert fall kan jeg ikke på stående fot se en annen forklaring. Det finnes sannsynligvis et utall antall måter data kan bli ekserpert ut av en database - her finner du noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå