Gå til innhold

Koble Xbox til prosjektor.

Anbefalte innlegg

Eg har ein prosjektor med VGA, compositt og s-video inngang. Den har ikkje RGB, men det skal vera mogleg med adapter(som eg ikkje har).

Problemet er at eg vil og ha dolby digital og, den kabelen eg har med det har scart og optisk ut.

Eg har vore i alle elektro butikkane rundt her og spurt om noko sånt til xbox der eg kan få både dolby digital og kobla den til prosjektoren. Men sånt stiller dei fleste spørsmålteikn om. Dei som forstår seier at sånt ikkje finnes.

Er det rett og slett ikkje mogleg å få tak i noko så burde vera så normalt som eg spør etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes løsninger som ikke krever at man fysiskt gjøre noe annet enn å plugge kabler, men ingen sjapper i norge som selger dette så vidt jeg har funnet ut.

denne her f.eks. Så trenger du i tillegg en Component -> D-sub(vga) kabel. Det er en del sjapper som har eller lager slikt. Klarer ikke akkurat å komme opp med et eksempel nå, men hvis ingen klarer å hoste opp dette i løpet av et par dager så send meg en PM skal jeg finne en sjappe.

EDIT: Eller så kan du jo gå på noe tredjeparts-greier som f.eks dette. Finnes garantert noe billigere enn dette også.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Gjest Chameleon

Hvis du ikke føler for å fikse på maskinen din selv (Du mister garantien)

Så kan helt sikkert Spiderman skaffe deg en Mad Catz boks, med S-Video, composit og optisk. Jeg har en og den funker fint...

http://www.spiderman.no

Tror ikke de har på webshopen sin, så send en mail og spør. De har sikkert i en av butikkene sine

PS

Når det gjelder CrZy_T sin post, så ikke gå for X2VGA, det er litt mer for spesielt intereserte (Jeg har en sånn oxo). Den fungere dårlig til DVD og PAL spill, jeg bruker den kun til XBMC.

Lenke til kommentar

mens vi er inne på dette med xbox og prosjektor, og jeg mener ikke å stjele tråden til trådstarter men føler det er unødvendig å starte en ny tråd når jeg skal spørre om nesten det samme.

Ok, som alle vet er den standard kabelen som følger med xboxen ikke mulig å splitte opp (den gule, rød og hvite kontakt greia). En venn av meg må koble lyden via en forsterker og den gule kontakten i prosjektoren. Dette medfører at denne forsterkeren må stå veldig nære prosjektoren for at det skal være mulig å koble til denne og det medfører et ganske synlig magnetfelt på skjermen. Det gjør også sånn at det ikke blir mulig henge opp prosjektoren uten at man må henge opp forsterkeren i tillegg og det blir jo vanskelig :p

Så er det mulig å skaffe en kabel som kan splittes?? Det er ikke scart kontakt i prosjektoren.

Lenke til kommentar
mens vi er inne på dette med xbox og prosjektor, og jeg mener ikke å stjele tråden til trådstarter men føler det er unødvendig å starte en ny tråd når jeg skal spørre om nesten det samme.

Ok, som alle vet er den standard kabelen som følger med xboxen ikke mulig å splitte opp (den gule, rød og hvite kontakt greia). En venn av meg må koble lyden via en forsterker og den gule kontakten i prosjektoren. Dette medfører at denne forsterkeren må stå veldig nære prosjektoren for at det skal være mulig å koble til denne og det medfører et ganske synlig magnetfelt på skjermen. Det gjør også sånn at det ikke blir mulig henge opp prosjektoren uten at man må henge opp forsterkeren i tillegg og det blir jo vanskelig :p

Så er det mulig å skaffe en kabel som kan splittes?? Det er ikke scart kontakt i prosjektoren.

1. Kjøp en forlenger av de 2 kablene som går til forsterkern. Koster sikkert ~100-150 spenn på den lokale elektrosjappa, rundt 50 på litt større "billigsjapper".Evnt så kan du kjøpe en forlenger som du bruker til composite-kabelen så du fortsatt kan ha xboxen stående sammen med forsterkern.

2. Kjøp f.eks Joytech sin AV-Pack fra f.eks www.play.com (~120,- og gratis frakt)hvor du får kabelen delt + masse annet stash som digital audio, s-video og scart. S-video er vel bedre enn composite og projektoren har vel dette (btw .. det heter projektor uten "s")

Lenke til kommentar
Når det gjelder CrZy_T sin post, så ikke gå for X2VGA, det er litt mer for spesielt intereserte (Jeg har en sånn oxo). Den fungere dårlig til DVD og PAL spill, jeg bruker den kun til XBMC.

Derfor jeg kommenterte at dette var tredjeparts-crap. Ettersom Microsoft ikke har gitt ut noe slikt antar jeg at det ikke finnes noen fullgode måter å gjøre dette på som ikke koster skjorta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...