834HF42F242 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har hatt Mahavishnu Orchestra på headsettet i hele ettermiddag mens jeg jobbet med noen oppgaver. Fantastisk jobbemusikk... Nå har jeg hørt på John Mclaughlin & The Truth Band en time i strekk. (Og låta er ikke ferdig enda). Jeg hadde aldri trodd at det gikk an å nyte jazz. Men der tok jeg feil... (vel og merke er dette progressiv jazz) Hjelp, noen må kurere meg! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Kurere deg? Uhm, det kan da ikke være så ille som å bli hekta på 50 Cent eller noe sånt? Jazz er fett, nyt det Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Skjønner ikke hvordan folk får til å konsentrere seg om noe til musikk, da må jeg ha stillhet Jazz (eller fusion, som jo McLaughlin har drevet maest med) kan jo være veldig bra musikk, jazzmusikere er ofte blant de beste musikere som fins Ingenting å være bekymret for, jazz-"hekt" er sånn som kommer og går i perioder Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Jeg må ha musikk for å jobbe effektivt. Det skaper en slags arbeidsrytem. Videre håper jeg dere ser ironien i innlegget mitt. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Why fix something if its not broken? Jazz er bra og utfordrende musikk. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 jeg er ikke hardcore jazz fanatiker, men jazz hører jeg på når jeg vil variasjon, sinnsykt bra musikk Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hjelp jeg er blitt hekta på jazz Gratulerer Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Har spilt John Mclaughlin & The Truth Band med Meeting Of The Spirits 12-13 ganger på rad nå. Den varer i 17 minutter... Er blitt unormalt hekta. Se online logg! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Hører egentlig ikke på jazz i det hele tatt, men har etterhvert fått sansen for en del jazzinspirert metal. Begynner å bli hekta på det! Tror jaggu meg eg skal "grave" litt i jazzsjangeren. Selv så jobber eg mye med musikk i bakgrunnen, akkurat jazz virker litt vanskelig å jobbe til though, for det er sånn utfordrende musikk som tar litt hjernekapasitet. Hører på Spiral Architect som er ganske jazzete metal, og det er nesten umulig å konsentrere seg om noe annet når eg hører på de, da tar bare all oppmerksomhet. Endret 7. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ok, hørte netopp på en eller annen låt av denne karen. Fy svarte det var kult! Jeg som er storfan av både jazz, fusion og prog! Dette MÅ jeg sjekke mer ut! Thanks!! Virker som ganske så utfordrende tromming! Fint med inspirasjon. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har hatt Mahavishnu Orchestra på headsettet i hele ettermiddag mens jeg jobbet med noen oppgaver. Fantastisk jobbemusikk... Mahavishnu er genialt Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Akkurat jazz virker litt vanskelig å jobbe til though, for det er sånn utfordrende musikk som tar litt hjernekapasitet. Da hører du bare på altfor avansert jazz. Beste jobbemusikk er definitivt latin-amerikansk musikk og rolig jazz. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har vokst opp med en far som var veldig glad i jazz, så jeg har blitt utsatt for store doser av både trad jazz og fusion. McLaughlin og Brubeck er vel det som ble mest spilt. Først i voksen alder fikk jeg sansen for Mahavishnu, men som min far har jeg alltid vært glad i musikk med litt frie former. Jeg er nok lik deg Anth. Skal jeg jobbe hjemmefra så lager jeg en grom playlist og skrur opp lyden. Jeg blir rett og slett inspirert til å jobbe! God kombo? - sommer, klokken er over midnatt, kosejazz og rødvin Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 anth: Jazz er flott. "The new conception of Jazz" er også bra. Bugge Wesseltoft Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jo, du har blitt hekta på en fin ting. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hjelp jeg er blitt hekta på jazz Gratulerer Du tok ordet ut av munnen min. Lenke til kommentar
T.L Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er i ferd med å bli frelst jeg også. Har vokst opp med at pappa har hørt mye jazz, og har alltid likt det, men er ikke før nå i det siste jeg har satt meg litt inn i det og lett opp artister selv. Har fått spesielt sansen for Dave Brubeck, Chick Corea, Stan Getz og Herbie Hancock. Chick Corea tror jeg også jeg skal få med meg under Kongsberg jazzfestival. Jeg og en kamerat kommer sikkert til å være de eneste under 30 der, men håper det blir gøy likevel. Kan forresten band som Bo Kaspers Orkester kalles jazz? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ble tidlig frelst på jazz, omtrent samtidig som kaffe (og de går jo godt i hop ) Vil si at Bo Kaspers er ganske jazz orienterte jo. En slags laid back jazzpop? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 da må jeg virklig si jeg syntes dynd på deg anth! personlig syntes jeg jazz er grell musikk. mange gode musikere, men mye av det høres ut som kamerater som bare sitter å spiller på hver sine instrumenter uavhening av hva de andre spiller. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 da må jeg virklig si jeg syntes dynd på deg anth!personlig syntes jeg jazz er grell musikk. mange gode musikere, men mye av det høres ut som kamerater som bare sitter å spiller på hver sine instrumenter uavhening av hva de andre spiller. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå