Gå til innhold

Hjelp jeg er blitt hekta på jazz

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Har hatt Mahavishnu Orchestra på headsettet i hele ettermiddag mens jeg jobbet med noen oppgaver. Fantastisk jobbemusikk...

Nå har jeg hørt på John Mclaughlin & The Truth Band en time i strekk. (Og låta er ikke ferdig enda). Jeg hadde aldri trodd at det gikk an å nyte jazz. Men der tok jeg feil... (vel og merke er dette progressiv jazz) Hjelp, noen må kurere meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan folk får til å konsentrere seg om noe til musikk, da må jeg ha stillhet :shrug:

Jazz (eller fusion, som jo McLaughlin har drevet maest med) kan jo være veldig bra musikk, jazzmusikere er ofte blant de beste musikere som fins

Ingenting å være bekymret for, jazz-"hekt" er sånn som kommer og går i perioder :)

Lenke til kommentar

Hører egentlig ikke på jazz i det hele tatt, men har etterhvert fått sansen for en del jazzinspirert metal. Begynner å bli hekta på det!

Tror jaggu meg eg skal "grave" litt i jazzsjangeren. :fun:

Selv så jobber eg mye med musikk i bakgrunnen, akkurat jazz virker litt vanskelig å jobbe til though, for det er sånn utfordrende musikk som tar litt hjernekapasitet. Hører på Spiral Architect som er ganske jazzete metal, og det er nesten umulig å konsentrere seg om noe annet når eg hører på de, da tar bare all oppmerksomhet.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Akkurat jazz virker litt vanskelig å jobbe til though, for det er sånn utfordrende musikk som tar litt hjernekapasitet.

Da hører du bare på altfor avansert jazz. Beste jobbemusikk er definitivt latin-amerikansk musikk og rolig jazz.

Lenke til kommentar

Jeg har vokst opp med en far som var veldig glad i jazz, så jeg har blitt utsatt for store doser av både trad jazz og fusion. McLaughlin og Brubeck er vel det som ble mest spilt. Først i voksen alder fikk jeg sansen for Mahavishnu, men som min far har jeg alltid vært glad i musikk med litt frie former.

Jeg er nok lik deg Anth. Skal jeg jobbe hjemmefra så lager jeg en grom playlist og skrur opp lyden. Jeg blir rett og slett inspirert til å jobbe!

God kombo? - sommer, klokken er over midnatt, kosejazz og rødvin :love:

Lenke til kommentar

Er i ferd med å bli frelst jeg også. Har vokst opp med at pappa har hørt mye jazz, og har alltid likt det, men er ikke før nå i det siste jeg har satt meg litt inn i det og lett opp artister selv. Har fått spesielt sansen for Dave Brubeck, Chick Corea, Stan Getz og Herbie Hancock. Chick Corea tror jeg også jeg skal få med meg under Kongsberg jazzfestival. Jeg og en kamerat kommer sikkert til å være de eneste under 30 der, men håper det blir gøy likevel.

Kan forresten band som Bo Kaspers Orkester kalles jazz?

Lenke til kommentar
da må jeg virklig si jeg syntes dynd på deg anth!

personlig syntes jeg jazz er grell musikk. mange gode musikere, men mye av det høres ut som kamerater som bare sitter å spiller på hver sine instrumenter uavhening av hva de andre spiller.

:roll: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...