Stette Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Hallo.. Windows, eller dataen generelt har oppført seg merkelig i det siste... Vet ikke hvorfor, men den er liksom ustabil og henger seg kjempelett opp.. Har prøvd å istallere Windows på nytt sikkert 3 ganger nå, men den blir like ustabil hele tiden.. Akkurat nå går det egentlig fint, men bare lurer på hva som kan være grunnen... En tanke som streifer meg av og til var at det kanskje kan ha skjedd noe med hovedkortet, jeg dreiv nemlig å tukla med et program som heter ClockGen. Med programmet kan man stille inn FSB'n manuellt, og jeg stillte den ved et uhell NED til rundt 120, den skal normalt være på 200, som dere sikkert vet.. Dataen hang seg opp når jeg trykte OK, så jeg trykket på restartknappen og startet maskinen på nytt igjen.. Kan dataen ha tatt skade av dette? Jeg vil tro at den ville tatt større skade om jeg hadde stillt FSB'n for høyt OPP... til 300 f.eks.. HELP Endret 6. april 2005 av Stette Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Høres ut som det kan være noen BIOS innstillinger som ikke faller helt i smak hos PC'en din, vil derfor anbefale deg å resette CMOS og se om det bedrer seg. Evt. ta en titt i BIOS og lagre default settings hvis du har en slik mulighet.. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Du har visst fått satt dataen (pc'n)til noe som den ikke kan klare. Jeg vil foreslå deg at du går ut i BIOS, og velger "defaults settings". Så skulle den gjerne gå tilbake til hvor den fungerte igjen. Hjelper dette ikke, og har du manualen til HK. så les litt om dette, og evnt. anvisningene om "Clear C mos" Hilsen tuklols Endret 6. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå