Gå til innhold

Kicket fra kristen dc-hub...pga hardrock!

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger opplevd å bli stilt ansvarlig for meninger og holdninger folk tror jeg har fordi jeg er kristen. Jeg har også opplevd å forsvare kristendommen som fenomen når folk har opplevd eller observert ting de synes er sprøtt. Derfor litt snålt å for en gang skyld sitte på andre siden av bordet. Her er altså hva som skjedde:

Jeg er på jakt etter en spesiell gospelsang som vi skal synge i et kor jeg er med i. Heldigvis finnes det egne "kristne" dc-hubber (bemerk hermetegn...), hvor en finner det meste av slik musikk. Glad og fornøyd logger jeg derfor inn, finner sangen jeg er på jakt etter og legger den til i nedlastingskøen. (Ingen ledige slots). Et døgn senere skal jeg så sjekke status på dc, og finner ut at jeg har blit KICKET fra hubben! Begrunnelse "don't share hard rock!".... :roll: (Ganske korekt at jeg har en katalog med diverse heavyrock: Black Sabath, Iron Maiden, etc.)

Og her er det altså at det glipper for meg for å skjønne mine brødre i Ånden som det så fint heter... For det første driver de en hub som organiserer piratkopiering i Jesu navn (ja, jeg synes det er litt snålt...), deretter hiver de ut en person som etter deres mening sprer ondskap og elendighet (= har heavyrock i sharet) mens han prøver å laste ned "Fill me with your presence, Lord"???? Hva om jeg faktisk VAR en satanist som plutselig ble nysgjerrig på gospelmusikk, burde de ikke ta i mot meg med åpne armer?

Jaja. Jeg skjønner jo at folk oppfatter oss som litt sære av og til... :!: (Og heldigvis er Oslo Gospel Choir såpas komerst at jeg fant sangen på en av norgeshubbene i stedet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde noe lignende da jeg jobbet et halvt år i en menighet hvor jeg innførte datasystemer. Hjalp til med en god del diverse ting, blant annet var jeg med på kveldssamling for ungdom, hvor lokalungdom fikk kome til for sosialt samvær. Spilte musikk, men da noen av ungdommene satt på noe vanlig rock (var ikke snakk om heavy engang), så reagerte en av de ansvarlige med å nekte dem. Det var kun musikk spilt av kristne band som var tollerert.

Det er ikke rart man får et skjevt syn på kristne når man viser slik intolleranse overfor alt mellom himmel og jord :thumbdown:

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor noen kristne hater hard rock. Alice Cooper er jo Heavy-metal rocker, og kristen.

Det er jo ikke Satan-himself som synger/spiller. For å sitere Ozzy Osbourne:

We have the image of being these satanic followers of rock and roll. But I am a family man. I do care what goes on in the world. It's only an image. It's like Halloween every night for me when I'm on the road. (...) We just entertain, on the darker side of the track. I can speak for myself. I'm not a Satanist. I'm kind of a likable loony.
Lenke til kommentar
Jeg har mange ganger opplevd å bli stilt ansvarlig for meninger og holdninger folk tror jeg har fordi jeg er kristen. Jeg har også opplevd å forsvare kristendommen som fenomen når folk har opplevd eller observert ting de synes er sprøtt. Derfor litt snålt å for en gang skyld sitte på andre siden av bordet. Her er altså hva som skjedde:

Jeg er på jakt etter en spesiell gospelsang som vi skal synge i et kor jeg er med i. Heldigvis finnes det egne "kristne" dc-hubber (bemerk hermetegn...), hvor en finner det meste av slik musikk. Glad og fornøyd logger jeg derfor inn, finner sangen jeg er på jakt etter og legger den til i nedlastingskøen. (Ingen ledige slots). Et døgn senere skal jeg så sjekke status på dc, og finner ut at jeg har blit KICKET fra hubben! Begrunnelse "don't share hard rock!".... :roll: (Ganske korekt at jeg har en katalog med diverse heavyrock: Black Sabath, Iron Maiden, etc.)

Og her er det altså at det glipper for meg for å skjønne mine brødre i Ånden som det så fint heter... For det første driver de en hub som organiserer piratkopiering i Jesu navn (ja, jeg synes det er litt snålt...), deretter hiver de ut en person som etter deres mening sprer ondskap og elendighet (= har heavyrock i sharet) mens han prøver å laste ned "Fill me with your presence, Lord"???? Hva om jeg faktisk VAR en satanist som plutselig ble nysgjerrig på gospelmusikk, burde de ikke ta i mot meg med åpne armer?

Jaja. Jeg skjønner jo at folk oppfatter oss som litt sære av og til... :!: (Og heldigvis er Oslo Gospel Choir såpas komerst at jeg fant sangen på en av norgeshubbene i stedet).

men når du nemner det skulle de "tatt mot deg" med åpne armer, det er vell sagt i den kristne etikken at ein skal elske alle eller noko i den dur...

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_rock

Hard Rock er da på ingen måte noen djevelmusikk...

Ymse former for metal kalles gjerne "djevelmusikk" av sosser, gamlinger og gudroboter. Metal er på mange måter anti-establishment, som alle gode rebelske musikksjangre er, og de nærer seg på det at konservative har kalt det for "djevelmusikk"... det er rett og slett blitt en image og en 'inside joke'.

Ingen musikksjanger kan automatisk knyttes opp til godt eller ondt... Hitler elsket f.eks klassisk musikk. Kanskje vi skulle forby den :-)

Jeg har forresten en annen morsom erfaring fra en chattekanal med mange amerikanere, og den var ikke engang kristen, men noen av mod'ene var det... og de sparket alle som sa noe hedensk. Du kunne banne så mye du ville, og si f.eks "damn" men sa du "god damn" så ble du nådeløst kicket ut :-)

Lenke til kommentar

At du blir kicket ut av en kristen dc-hub pga. musikksmak viser jo bare hvor mange kristne som er så hjernevasket og overbevist om at hardrock og metal er satans verk. Det var vel ikke så lenge siden det var en post i dette forumet som linket til en artikkel i det kristne miljøet der en ungdom ble "besatt" (litt dårlig ordvalg kansje) av musikken til metallica.

Selv ble jeg kicket for å ha Indiana Jones filmene(!) i sharen en gang...

Lenke til kommentar
men når du nemner det skulle de "tatt mot deg" med åpne armer, det er vell sagt i den kristne etikken at ein skal elske alle eller noko i den dur...

Jeg har fremdeles til gode å møte en kristen som følger Jesu' læringer...

Eg har aldri møtt noen kristne som sier at de greier det heller.

Faktisk så har eg heller møtt en del kristne som hudfletter såkalte "godkristne" som sier at de _er_ syndfri.

Det som er min erfaring er at de til stadighet sier at de ikke holder mål og dermed er så syndfulle at de må tro på jesus for å frelses. Men de skal likevel prøve så godt de kan å følge læringene...

PS: Er ikke kristen selv, men kjenner faktisk noen kristne så det eg sier er ikke basert på forhåndsdømmelse. ;)

Lenke til kommentar

Er kristen selv og dette synes jeg var ganske teit.

Skulle gjerne tatt en prat med han som kicka deg ut av hub'en.

Vet ikke hvorfor han gjorde, men kan jo ha blitt støtt av den musikken du hadde. Hvis det bare var Black Sabbath og Iron Maiden og liknende ser jeg ikke helt grunnen.

Hørte noen si at Black Sabbath var et satanistband en gang, men det virket ikke som de akkurat hadde peiling på hva det var snakk om..

Liker ikke at vi kristne blir stemplet på denne måten bare pga. at noen av oss ikke liker hardrock/heavy og liknende.

Håper at folk kan unngå å sette alle i bås bare fordi en tosk ikke liker noe som dere gjør.

Mange kristne heavy band for tiden. Silver og Extol er noen. Silver ble jo hedret stort på musikkmessa i Texas for en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Etter min mening handler dette ikke bare om intolleranse og fordømmelse men like mye om inkonsekvent håndtering av sitt eget budskap.

Det blir litt som når jeg møter prester eller andre menighetsfolk som beklager seg over hvor umulige konfirmantene deres er. Jeg mener en bør se helt motsatt på det: Så fantastisk at også folk som ikke er besteborgelige oppdratte søndagsskolebarn oppsøker kirken! Fulstendig irrelevant at de bare konfirmerer seg for å få penger av bestemor; de er der, og kirken får følgelig en unik mulighet til å påvirke dem på en positiv måte.

Lenke til kommentar

Var det Amish in the city jeg så en kar som hørte mye på kiss?

Da han fant ut hva kiss stod for droppet han det tvert og begynte å høre på orgelmusikk istedet..Til tross for at han "elsket" rock.

The band's name was rumored to stand for "Knights In Satan's Service" or "Knights ,n Service of Satan" but this is an urban legend - propagated in the 1970s by Minnesota-based evangelists the Peters Brothers - which Gene Simmons has denied in his book. Simmons states that Paul Stanley suggested the name on the spur of the moment while they were stopped at a traffic light. Paul has also stated that the band name is not an acronym (the original name of the band was Wicked Lester, 1969-1972). Ace designed the infamous lightening bolt logo, and the rest is KISStory. 
Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Bash.org

*** Now talking in #christian

-Word_of_God- Welcome Abstruse to #christian I am a Bible Bot. For more info type: /msg Word_of_God !info

<Abstruse> !kjv numbers 22:21

<Word_of_God>  Numbers 22:21 -- And Balaam rose up in the morning, and saddled his ass, and went with the princes of Moab. -  (KJV)

*** SageRider sets mode: +b *!*@c211-30-208-111.rivrw3.nsw.optusnet.com.au

*** Word_of_God was kicked from #christian by SageRider (Please dont Swear)

<Abstruse> I know I'm never going to be able to come back in this channel again after this, but damn was it worth it to see that...

:D

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Var det Amish in the city jeg så en kar som hørte mye på kiss?

Da han fant ut hva kiss stod for droppet han det tvert og begynte å høre på orgelmusikk istedet..Til tross for at han "elsket" rock.

The band's name was rumored to stand for "Knights In Satan's Service" or "Knights ,n Service of Satan" but this is an urban legend - propagated in the 1970s by Minnesota-based evangelists the Peters Brothers - which Gene Simmons has denied in his book. Simmons states that Paul Stanley suggested the name on the spur of the moment while they were stopped at a traffic light. Paul has also stated that the band name is not an acronym (the original name of the band was Wicked Lester, 1969-1972). Ace designed the infamous lightening bolt logo, and the rest is KISStory. 

At det står for Knights in Satans service er bare en myte. Det samme gjelder Kids in Satans service-myten, som ble skapt av en prest på 70-tallet. Gene Simmons er troende jøde, og grunnskole lærer. De to andre navnene som ble vurdert da de stiftet bandet var "Rainbow" og "Fuck". Ingen av disse navnene har noe med djevelgreier å gjøre.

Hardrock er kvalitetsmusikk, ikke Satanrock. Tviler sterkt på at de fleste rockeartister vil bli satt i samme bås som Euronymous og vennekretsen hans...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...