DeadbeaT Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, jeg lurer på om det er mulig å bemse ned/deakitvere noen av viftene når pcen ikke gjør mange tunge prosesser slik at det blir litt mer stille, den står nemlig s nært sengen min at jeg må slå den av når jeg sover, noen som har erfaringer/teorier/ideer om dette? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 eeh...du mener en ordinær viftestyring? den må riktignok styres av deg, eller basert på temperatur ellerno... Lenke til kommentar
M4c Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du kan f.eks. bruke Speedfan. Google deg frem til det. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tenk på brannfaren.... røyken dreper.... fortsett å slå den av.... Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis du har Abit hovedkort kan du aktivere Abit EQ som justerer ned volten på CPU viften og HK viften (dersom vifte) etter varmen.. fra 8-12V ..... og er vel mulig andre produsenter har andre løsninger.. Eg er veldig fornøyd med Abit EQ og har satt CPU viften (ThermalTake Volcano 11) eksempelvis på 43 grader = 8 Volt og 45 = 12Volt.. dvs så lenge eg ikke bruker noe serlig av CPU holder viften seg på ca 3500rpm, dersom eg skulle bruke CPU litt og overstige 43, øker den til ca4000-4200.. ekke helt sikker på tallene asså, bare skriver noen det noen lunde, så over 45 grader, 12 Volt og full fart =5500rpm men DA bråker det.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du kan f.eks. bruke Speedfan. Google deg frem til det. Speedfan anbefales! Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 da prøver man speedfan! takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Enten speedfan, hvis ikke, så kan du jo kjøpe deg en viftestyring. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?grp=5800&toc=5880 Der skulle du ha noen å velge i.. OBS : I begynnelsen, så burde du sjekke hvor lavt du kan skru viftene uten at det blir altfor varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå