Gå til innhold

nytt hovedkort til pentium 4


kaliber

Anbefalte innlegg

heisann.

 

har nettopp kjøpt en intel pentium 4 prescott 3ghz 800mhz bus. / 1mb cache cpu til en veldig billig penge.

 

jeg trenger da et nytt hovedkort, siden jeg per. idag bare har amd hovedkort.

 

så det jeg lurer på.. kan noen anbefale meg et bra hovedkort som egner seg godt til overklokking, pris har ikke noe spesielt å si.

 

takker for svar :thumbup:

Endret av kaliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken prisklasse tenker du på?

 

Kongen av haugen, socket 478:

Asus P4C800-E Deluxe, I875P, Socket-478 ATX, Dual-DDR, SATA, GbLAN, Lyd, AGP8X

 

Meget godt alternativ for ett socket 478 hovedkort, med gode klokkeegenskaper og med tilleggsutstyr som har det du trenger:

Abit IC7-G, I875PE, Socket-478, ATX, SATA,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid, AGP8X

 

Budsjett hovedkort, dette hovedkortet er godt hovedkort med alt du har bruk for, har hatt dette selv, kan med dette si at dette er ett av de beste socket 478 hovedkortene med tanke på pris/ytelse: Abit IS7, I865PE, Socket-478, ATX, SATA Dual-DDR,Firewire,Raid,LAN,Lyd,AGP

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Jeg flyttet nettopp min 3.4ghz NW fra et P4C800 til et IC7-G. Det siste er absolutt å foretrekke pga veldig mye bedre layout, mer stabil strømforskyning til cpu (må dropmodde Asus-kortet, men da blir det bedre enn IC7) og en fantastisk bundle med bl.a. ide-sata konverter.

 

Minus 1: Den aktive NB-kjøleren som bråker som et helv... :mad: vifta kan heldigvis styres med Speedfan og støyen kan reduseres til et akseptabelt nivå. Løsningen for min del ble å flytte den passive kjøleren fra Asus-kortet over. Festene er identiske.

 

Minus 2: Lydkretsen er befengt med støy. Når man har høyt volum og intet signal hører man hd-aktiviteten som skurring/buldring i høyttalerene. Neppe et stort problem, men er du audiofil kjøper du et annet lydkort uansett. Disse kortene var også beryktet for problemer med inngangen på lydkretsen, men jeg har ikke fått testet på mitt enda.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt ABIT for jeg hører mange som har problemer med dem selv om alle sier at det gode overklokkingskort. t.o.m. på hjemmesiden til ABIT står det at det er det perfekte overklokkingskortet. Hadde selv et IS7 (ikke det beste nei) og var plaget hele tiden!+ alt bråket fra de dårlige viftene. Har nå et ASUS med Ai overklokking (noe som også er på Asus P4C800-E Deluxe).

Denne må du velge!

 

bmp

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Jeg har det kortet akkurat nå, men synes det er litt ustabilt. (da mener jeg med ai overklokking) funker utmerket til 15 % overklokking med alt over det går bra i et par dager og så blir skjermen svart. ikke mer problem enn å resette jumperen og stille den ned til 15 % igjen. Har gått stabilt slikt i to mnd nå. Men det er jo ikke noe problemer å stille inn overklokkinga manuelt hvis du setter deg inn i kortet.......men det gidder jeg ikke :p

Jeg har en 2,8 Northwood som er som kjører på 3,23 for øyeblikket.

 

mvh bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...