Icenor Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg vil gjerne ha tilbake Telnet systemet som jeg brukte til å åpne porter, før jeg hadde router. Slik er det satt opp: NextGenTel boksen kobles til Routern Routern kobler til en Switch (og trådløs interett) Switchen kobler til 2 andre pcer. Hvordan får jeg tilbake de gamle internet IP addressene 10.0.0.X ? Jeg har prøvd å ta ledningen som går fra NGT boksen og ha den i LAN hullene i routern istedenfor den andre, men det hjelper ikke, for da fungerer ikke internett. Noen som vet hva problemet kan være. Router fra LinkSys. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du har IP-adresser i 192.168.x.x segmentet som er delt ut i fra linksys ruteren? Prøv å koble datamaskinen din direkte til NGT sin ruter. Da skulle du få adresser i 10.0.0.x segmentet og kunne logge på med telnet. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dette skal nok funke, du kan prøve å telnete 10.0.0.1 som er ipen til NGT routern Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Ja det skjer, men jeg trenger den routern, for det er igjennom den laptopen får sitt trådløse internett (selv om det trådløse nettverket ikke fungerer for en eller annet grunn). Lenke til kommentar
XereX2 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Neineineinei DU trenger ikke å kjøre WLAN enheten som router. Du kjører den som en switch og aktiverer WLAN funksjonen så skal alt fungere strålende! Letteste måte er å koble kabelen fra NGT routeren til en av LAN inngangene på WLAN enheten din.. istedet for WAN inngangen altså.. Da setter WLAN enheten seg normalt til å være switch.. og eneste du trenger å gjøre er å aktivere WLAN biten wolla du får tildelt IPer på 10.*.*.* segmentet Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 hvis det er cisco 677i dir så MÅ du sitte bak et nett med 10.0.0.2! 10.0.0.1 -> router med 10.0.0.2 -> switch -> deg med 192.168.123.3 vil funke... bare du sitter på 10.0.0.2 =P Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Gjør som nevnt ovenfor, bruk routern som en switch. Disable DCHP og sett kabel fra NGT routern i switch port på routern din Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Er det ikke mulig å bare beholde det gamle telnet måten? 10.0.0.1=Cisco'en? 10.0.0.2=Routern? Gjør Switchen noe med prossesen? PC'ene 10.0.0.1X? Hvordan setter jeg det opp på denne måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå