Gå til innhold

LG 17" LCD L1715SS. Noen erfaringer med denne?

Vaffel89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forgjengeren til denne skjermen (1715S) er testet i testen Ni Rimelige LCD-skjermer.

Den du ser på har lavere Responstid for å holde følge med kappløpet om lavest responstid.. Et kappløp som ikke fører noe sted..

Jeg valgte Samsung 710V (med 25ms) fremfor LG 1715S (med 16 ms) i Oktober grunnet mindre etterslep hos Samsungen, samt bedre bilde..

Jeg ville nok valgt Samsungen også framfor den oppgraderte LG'en.

Jeg føler liksom at LG har konsentrert seg for mye om å få ms'en til å bli lavest mulig på papiret fremfor å lage en god skjerm.

Jeg syns Samsung i større grad har klart å lage en bedre skjerm..

Det er ingen topp-skjerm. det får du ikke for 2000 kr.

Men Samsung 710V er etter min mening den beste skjermen du får til under 2000 kr. pr. dags dato.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Tillater meg å være uenig, ville heller hoppa på havet enn å kjøpe en 710v, og ergo er min anbefaling Lg'en.

Men jeg vil kanskje anbefale en som har Dvi i tillegg, noe den der ikke har. Lg er grei med at det som oftest følger dvikabel med de skjermene som støtter dvi.

Kan anbefale 1730, og da hos Psdata.

Ikke ta for mye utgangspunkt i den testen over; for det første mener de det må ha vært feil på den, og for det andre er det gjort forandringer på SS-versjonen, og jeg har ikke sett noen Lg som har hatt så mye baklys.

"Kappløpet" om etterslep gjør den det også godt i. Hvis du leser flere tester enn den der vil du se at den er bedre enn gjennomsnittet. Stikk inn på Elkjøp og se om ikke de har den inne, så ser du selv! :thumbup:

Undersøkte selv en hel del før jeg kjøpte Lg, og har ikke angra et sekund. Faktisk er Samsung 710v noe av det siste jeg ville anbefalt etter å ha sett en del skjermer i det siste.

Edit: de merker lite etterslep selv på hardware.no's test av den gamle, så hvor du har det fra at det "ikke fører noe sted", lurer jeg sterkt på.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Øivind Dahle (skjermtester her på site'n) slakta 1715S i en eller annen avis for en stund siden. Finner ikke posten med linken til avbilding av testen.

Jeg har selv testet begge, og merker ikke noe som kan kalles store forbedringer hos 1715SS. Det at den står oppført med 12ms mot 16ms er ihvertfall oppskrytt..

Men nå har jeg vel sagt min mening allerede, så det får vel gå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...