Xvani Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, har mandrake 10.1 og vil oppgradere til KDE 3.4 i håp om at det vil fikse noen småproblemer jeg har. Har prøvd å lese installation guide, men ved step #2: "execute rpm -ivh packagename.rpm" aner jeg ikke hvilke rpm jeg skal skrive!!! Har lett og lett, men finner ikke noen å laste ned på mirrorene, f.eks: ftp://ftp.no.kde.org/pub/kde/ Vil vel helst ha en GUI basert måte å gjøre dette på (om mulig), men får vel ta til takke med konsoll Takk for svar! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tja, finst det KDE 3.4 pakkar til Mandrake då? Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tja, finst det KDE 3.4 pakkar til Mandrake då? Jada, her i hvert fall. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Må jeg altså innstallere hver av de MANUELT og separat? det kommer til å ta en dag......... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Må jeg få minne om at det fra nå av heter Mandriva. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Må jeg få minne om at det fra nå av heter Mandriva. De eldre versjonene heter fremdeles Mandrake. Det er fra og med neste versjon, Mandriva 2005, det kommer til å hete Mandriva. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Trodde det bare var mandrakesoft som endret navn, ikke OS'et? Men uansett - er det noe jeg ikke har skjønt, eller er det virkelig så tungvindt? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Må jeg altså innstallere hver av de MANUELT og separat? det kommer til å ta en dag......... Det er vel å overdrive - det er tross alt snakk om binærpakker. 1. Last ned alle pakkene 2. rpm -ivh *.rpm Om det fins noen enklere måte tør jeg ikke svare på da jeg ikke bruker Mandrake, men går kanskje an å bruke noe ala apt-get / yum? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 sette ftpen opp som et speil, og bruke gurpmi....? Veldig enkelt sånn. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 noen som har en how-to? (eller kan lage en, hadde vært flott om dere skrev hva kommandoene gjorde også, for da slapp jeg å spørre i fremtiden ) alt jeg har brukt av urmpi før har vært copy-paste. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 sette ftpen opp som et speil, og bruke gurpmi....? Veldig enkelt sånn. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Ok, da har jeg satt den opp som ett speil. (etter mye knot og rot) Når jeg nå skal innstallere hvordan skal jeg innstallere det? merker jeg alt i "KDE" katalogen får jeg de gamle versjonene også! Edit: Hvordan laster jeg ned alle filene fra en side? (f.eks ftp://ftp.no.kde.org/pub/kde/stable/3.4/src/ - tenkte jeg kunne prøve å kompilere selv... Endret 23. april 2005 av Xvani Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå