Sovietpig Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er bare èn ting å si her; Du MÅ kjøpe iPod!!! jaaa så klart Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er bare èn ting å si her; Du MÅ kjøpe iPod!!! Det går da ikke ann å kjøpe creative vel??? Den nye iPod Mini versionen er genial og grisebra! Lykke til med kjøpet forresten Jeg fikk min iPod mini (blå 2g, 6gb) i går og kan ikke si at jeg er videre overbegeistret. Spilleren er stilig og det trykkfølsomme "klikkhjulet" var artig de første 5 minuttene. Etter det ble jeg bare irritert over at jeg ikke klarte å bygge spillelister og navigere rundt like raskt som jeg klarer på den litt større Creative Zen NX. Hva det angår kvalitet så er det bare en myte at Apple lager produkter av bedre kvalitet. Riktignok har svakhet i minijack-kontakten vært et gjennomgående problem på Creative Zen Xtra og Zen Micro, men dèt er dèt. Presterer man å pælme spilleren i bakken risikerer du at den blir ødelagt, uansett om DAP'en kommer fra Apple eller Creative (bare titt innom ipodlounge hvis du tror jeg tuller). iTunes er for min del ikke et argument for å velge iPod. iTunes er stygg, bloat og har få funksjoner. Creative Mediasource er bare stygg og bloat. Hvis jeg måtte velge, så ville jeg definitivt brukt Mediasource, selv om jeg til daglig hverken bruker noen av dem. Apple later til å likestille brukervennlighet med at brukeren er gulrot oppe i skallen; bare fordi man må trykke seg gjennom færre menyer i iTunes, betyr det ikke at programmet er mer "brukervennlig". Hvis du bruker GNU/Linux så er det en del lettere å overføre musikk til/fra iPoden enn noen harddiskbasert spiller fra Creative. Det eneste som er nødvendig for å lese filsystemet er usb mass-storage driveren, men du vil trenge et program som gtkpod eller ephpod (via WINE) for å håndtere katalogstrukturen på iPoden. I så måte er den eneste forskjellen at man med Cretive må installere libnjb og få hotplug til å kjøre et skript når man kobler den til (alt er forklart i dokumentasjonen). Jeg kan vel runde av med å si at jeg er godt fornøyd med iPod mini, men noe er for helvete galt når folk forguder den. Det er ikke måte på hvor mye en iPod vil gjøre deg godt: Du vil bli griserik, få pokkers god karma, bli mer feminin, trekke til deg shitloads med ranere (folk blir mannevonde røvere av misunnelsen over å se deg med iPod) og føle deg mye bedre over å ha valgt et "alternativ" som kommer fra et selskap som er like mye "closed source", dyrker proprietære formater og ønsker å utnytte kundene i samme grad som MS. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Takker for ytterligere mer informasjon. Har nå bestemt meg for å gå for en Mini Ipod. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Takker for ytterligere mer informasjon. Har nå bestemt meg for å gå for en Mini Ipod. Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, men jeg ser faktisk ingen mulighet til å bygge egne playlists på iPod mini! Damn! Som jeg ser det må man spille av hele album om gangen, mens noe mer avansert enn det må gjøres i iTunes (smart å gjøre brukeren avhengig av iTunes...). Jeg savner også en knapp for å gå tilbake til hovedmenyen og muligheten til å gjøre noe så banalt grunnleggende som å endre rekkefølgen på sanger og med et par enkle trykk vise detaljert info om musikkfilen. Som sagt så har jeg ikke sjekket dette i manualen... Jeg kan i samme slengen si at jeg ikke trengte å lese i manualen for å bruke Creative Zen NX og alle de funksjonene jeg ikke kan finne på iPod mini. Med fare for å virke irritert: Dette gjør spilleren så og si ubrukelig til noe annet enn trening eller kortere utflukte, begge tilfeller hvor min MuVo N200 512mb gjør jobben minst like godt (og med en størrelse som er ca 1/3 av minien) Å ta med seg hele musikksamlingen vil bli unødvendig tungvindt når man ikke engang har de nevnte funksjonene jeg anser som like grunnleggende som støtte for id-tags. Rett meg hvis jeg tar feil. Jeg ønsker virkelig å få nytte av dette produktet. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Å ta med seg hele musikksamlingen vil bli unødvendig tungvindt når man ikke engang har de nevnte funksjonene jeg anser som like grunnleggende som støtte for id-tags. Trodde selv den gjenomsnittlige Ipod Mini-bruker måtte gjøre et selektivt utvalg av samlingen sin når han skulle ut på tur....? Finnes det folk mellom 14 og 30 i dag som ikke har mer enn 6 GB musikk liggende? (Jadajada, jeg vet....) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Trodde selv den gjenomsnittlige Ipod Mini-bruker måtte gjøre et selektivt utvalg av samlingen sin når han skulle ut på tur....? Finnes det folk mellom 14 og 30 i dag som ikke har mer enn 6 GB musikk liggende? (Jadajada, jeg vet....) Det var også et sleivspark mot iPod. Hele vitsen med en stor harddisk er at man kan ta med seg en større del av musikksamlingen, men så unødvendig komplisert det er på iPod så ser jeg liten hensikt med en stor harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå