Pluggen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 1. Har kjøpt denne, (linken er til QXL, men håper det ikke regnes som reklame siden den er solgt liksom) og lurer da på hvordan jeg skal lade den opp... 2. Er det sånn at jeg skal koble på en motstand som en lyspære, å la den lyse under lading? 3. Skal dette kobles til batterilader eller batteri under lading? Blei mye kaos, men håper dere skjønner Mvh Pluggen Lenke til kommentar
Toppgear Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du kopler + siden på condensatoren til batteriets + pol med en motstand mellom, det fulgte sikkert med en motstand i pakken, min boshman på 1f hadde en motstand på 200 ohm vedlagt. Så kopler du minus siden på condensatoren til jordet punkt eller til minus på batteriet, det er smart å bruke voltmeter for å følge med på ladingen, mål condensatoren mens den lades opp, det anbefales en spenning på mellom 10,5 og 11 V før du fjerner ledningene, eller den spenningen som ligger nær opptill batteriets spenning. men det følger vel med en manual for lading av condensatoren din, ofte brukes 3 lysdioder på condisen som indikerer hvor langt ladingen er kommet, disse skal lyse etter tur (orange, grønn, rød eller lignende) når lysene slukker er ladingen ferdig, men stol ikke på dette, bruk voltmeter så er du på den sikre siden. På min condis skulle jeg lade i ca 4-5 min for å oppnå en spenning på 10,5 - 11 V, dette stemte ikke, jeg brukte voltmeter og sjekket stadig spenningen mens den ladet, batteriet viste 12,75 v og det tok 13 min før condisen hadde ladet opp til 11,5 V Lykke til Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Takk skal du ha Skal hente den en av dagene Gleder meg masse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå