AKIRAx77 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Nå må det snø i helvette..for her sitter jeg jammen i meg å poster i bil forumet. Trodde aldri det ville skje meg..men men... Pappa har fått det for seg at MP3 er en bra ting..og det har han jo rett i. Men han er inne på sporet om å kjøpe bil stereo med kort leser. Så han legger MP3 på det. Jeg forteller han at han må finne en spiller som han kan plugge en MP3 spiller på. Enten en Ipod eller noe annet. Slik at musikken er sentralisert på et lagrings medium og ikke spredt rundt på minne kort her og der. Kan noen tipse meg om modeller som har denne funksjonen? Har sett en kamerat ha det i bilen sin. Han har en liten ledning hengende ut som han plugger i spilleren sin. AKIRA Endret 6. april 2005 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er det en Sony spiller? Har det på min Sony, men den er godt ut av salg... Kikk i nærmeste bilstereobutikk.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Let etter en spiller med en aux utgang. Så sett du bare en phono til jack plugg ledning på der å lar jacken henge ut framme som det bare e å koble i.. Alpine, anbefales, har det på nån av sine spillere Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hva med spillere uten AUX inngang? Går det an å koble på et mellomledd til en eksisterende Audio Bus? Har ikke AUX på min, og vil gjerne koble til en iPod.. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hva med spillere uten AUX inngang? Går det an å koble på et mellomledd til en eksisterende Audio Bus? Har ikke AUX på min, og vil gjerne koble til en iPod.. et alternativ er å bruke en equalizer eller audio/video fordeler som har muligheter for flere inganger før de sendes videre til en "extern/separert" forsterker. Jeg har en MA Audio 4 bånds parametrisk eq som har en velger for en extra inngang men som sagt den utgangen går videre til en forsterker eller flere... skal man kunne bruke en vanlig cd spiller uten noe Aux inngang så må man ha både service manualen til spilleren og gode elektronik kunskaper for å "koble seg inn" på velgeren til feks AM/LW radio delen, slik at når man velger AM bølgelengde så kobles inn Aux inngangen - den løsningen hadde jeg for mange år siden når jeg brukte en Supernitendo på bilstereon.... fungerte helt fint og vil nok funke bra med iPod ellers har enkelte spillere merke/modeller sånt mulighet: Pioneer`s alle modeller som slutter med "P" har en såkalt IPX audio buss som man får kjøpt som en løs kontakt. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Mange bilstereo har kontakt for tilkobling av CD-veksler. Det finnes en del adaptere på markedet som gir en AUX inngang via CD-veklser inngangen. En slik adapter bør ligger omkring 500 kr. Veldig ofte har biler nyere enn 8 år en CD-vekslerkontakt på original bilstereo (se bruksanvisning til bilstereo). PS!: Det finnes forresten også adaptere som gjør at man kan koble til CD-veksler av annet merke enn det bilsteroen støtter originalt. Jeg er ikke oppdatert på bilstereo i dag, men for fire år siden hadde bl.a. Panasonic flere modeller med AUX inngang i fronten. Det burde da satses mer på AUX innganger de siste par år ?? -Stadig fler har jo mp3 spiller o.l. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 plankeby, joda, spillere har ennå aux ingang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå