wil Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 jeg lurer på om alle linux distroene har grafisk grensesnitt. er det noen distroer som ikke har det. og Har faktisk FreeBSD grafisk grensesnitt egentlig. SOM dere ser jeg har ikke helt sluttet å skrive inn innlegg her enda. gjøre det noen ting. jeg trenger jo ikke å mase så mye da. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 du får linuxdistroer som går på én enkelt floppy, så det sier segselv at ikke alle har grafisk grensesnitt. de fleste større distroer har, spesielt dem som retter seg mot desktopmarkedet. -som vanlig bruker merker du lite til det; avogtil sitter du i KDE/GNOME/Other, ellers sitter du i terminalen fordi du ikke gidder å bry deg om X (når du "bare skal..." noe :wink: ) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 FreeBSD er IKKE Linux. Du kan selv velge om du vil ha grafisk grensesnitt i Linux, *BSD og andre unix'er. Det grafiske brukergrensesnittet er et separat program, det vanligste heter XFree86. Mao er det ikke integrert i selve OS'et slik som i Windows og MacOS. Du velger selv om du vil starte GUI'en, men i nybegynner-linux'ene så er det vanlig at XFree86 installeres og konfigureres til å starte automatiks hver gang når du slår på maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå