Gå til innhold

Hvem som helst kan bli journalist i vg!

A.J Green

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje han mente at det skulle vært "Deretter skar vi..."

Congrats! du har forstått det. Men herregud så lame. Jeg synes dette er morsomt i det aspekt at det er nokså tragisk hva som får slippe til av såkalte profesjonelle. Hva slags kvalitetssikring av journalistene deres har egentlig VG montro?

Og pebbe: WTF?

Endret av ericthelord
Lenke til kommentar
Kanskje han mente at det skulle vært "Deretter skar vi..."

Congrats! du har forstått det. Men herregud så lame. Jeg synes dette er morsomt i det aspekt at det er nokså tragisk hva som får slippe til av såkalte profesjonelle. Hva slags kvalitetssikring av journalistene deres har egentlig VG montro?

Og pebbe: WTF?

VG har faktisk veldig god kvalitetssikring. Teksten må faktisk innom opptil femten ledd før den går i trykken. Men ikke på nett. Der er det kun ett ledd. Skjønner?

Les for øvrig også denne artikkelen fra Dagbladet om journalisters språkkunnskap. Tror du vil bli overrasket.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

For meg virker det som det mer mest hobby-journalister som blir plassert i nettavdelingene, hvor objektivitet, integritet og spesielt korrektur er hardt lidende virker det som :hmm: (særlig Dagbladet & VG <- )

Husker jeg sendte en mail til en journalist i nett-dagbladet som trodde han hadde det purlitzer emne når han skulle vri "Sprengningsekspertene" til å bli nazi-inspirerte filmer :nei:, siden det var "nazi-musikk" i bakgrunnen (Rammstein :hrm: ). Jeg forklarte til ham at jeg satte tvil ved musikkforståelsen hans, men nei da. Fikk noen usaklige svar tilbake som at "han hadde fått høre fra sikre kilder at det var nazistisk musikk i filmene".

Han hadde vel ikke giddet å se filmene før han skulle lage stor sak av dem tenker jeg.

Lenke til kommentar
Jeg leste den aktuelle artikkelen, og det var snakk om irakiske terrorister. Jeg tviler på at den siterte personen snakket norsk.

Nå skjønner jeg at den siterte personen ikke snakket norsk, hvilket gjør det enda verre.

Hakkallah khhhebaBB hally hakka bababbbaba

Vi angrep nasjonalgarden med maskinvåpen og drepte to av dem. Deretter skjærte hodene av en av dem.

Åpenbart journalistens glipp her..

(med mindre jeg misforstår deg psilocybe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...