O_neal Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, jeg må ha en kjapp avgjørelse på bestilling av tråløs løsning hjemme i huset, men hva skal jeg bestille? Jeg har 2PCer som skal ha tråløs inett, en bærbar og en stasjonær. Basen skal stå ca 5-7m fra sentralen, mens den stasjonære skal stå ca15 meter (luftlinje) fra basen. Bare trevegger. Stabilitet! Rekkevidde Erfaring? hva bør jeg kjøpe? Jeg sitter på Cnet 1000switch med 2mbit NGT. Takk for raske svar på forhand! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 kjøp Linksys, og hold deg unna Dlink. Har strålende erfaringer med Linksys, både på jobb og privat. Finnes også mange forskjellige firmware man kan laste inn. Dlink er noe drit. De er først ute med ny teknologi osv..men de er ikke av kvalitet. Produktene lever i noen mnd og etter det kommer det rare feil. Lenke til kommentar
GVS Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei! Vanskelig og bedømme rekkevidde, må nesten teste dette. Derfor kan det hende du trenger en repeater (forsterker). Ettersom du har en router (ngt boksen) trenger du bare et Access Point, ikke en trådløs router. Ofte er sendestyrken i et AP høyere enn en trådløs router. Har erfaring med D-Link sin DWL-2100AP. Bra rekkevidde og dette kan og brukes som repeater. Holder det ikke med ett kan du kjøpe ett til og sette opp dette til og repetere det første(oppgrader firmware først... må være 2.0) Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Siden jeg bare trenger Access point så trenger jeg altså 1stk tråløs aksesspunk 1stk tråløs kort 1stk tråløs PCI\usb enhet til stasjonær Linksys Wireless-G Access Point 54 Mbps 802.11g, WPA, WDS Bør jeg kjøpe kort med samme merke som aksesspunken eller er det ikke vits? 600kr for en USB antenne? ikke det veldig mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå