Gå til innhold

HJELP - S-video utgang på skjermkort passer ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt hjelp fra dere.

Kjøpte et ferdig-kit på LEFDAL med lydkabel og s-video kabel - alt du trenger for å kople PC til TV. MEN: så skal jeg da kople s-video kabelen som ser slik ut: s-video men s-video utgangen på skjermkortet (et Club3D Nvidia 6600GT) har en helt annen utgang med langt flere "hull" i s-video utgangen. Jeg trodde S-video var likt over alt?

Hva er galt, hva må jeg gjøre - please hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke kjent med det skjermkortet eller no, men kan det være at den kontakten er ment til å koble på en ekstern tilkoblingsboks?`med flere utganger? har iallefall sett det på noen andre litt eldre kort.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet på mitt Sparkle 6600GT kort. Fikk ikke trykt inn ledningen på grunn av at det ikke var hull for den svarte tappen på ledningen. Kontaktet butikken der jeg kjøpte kortet og fikk beskjed at det bare var å knekke den svarte tappen som er på kontakten. Etter "operasjonen" funker det som bare det!

Lenke til kommentar

Takk til deg Rikky. Takket være din tanke så løste jeg problemet. Husket jo plutselig at det var en mengde overganger og kabler som fulgte med PCen, og en av dem var selvsagt for S-video så nå funker det bra. Eneste jeg mangler nå er lyden...men det ordner seg nok håper jeg...

Lenke til kommentar

Kabelen som fulgte med heter noe slikt som Mini DIN cable MD 9P to MD 4F+RCA JACK*4 og har da tilkobling til s-video og endel fargede runde tilkoblinger (som ligner på lydtilkoplingene som forøvrig er på PCen). Vet ikke om det støtter HDTV, men det er ikke særlig aktuelt for meg akkurat nå. Har også fått orden på lyden så da takker jeg for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar
Takk til deg Rikky. Takket være din tanke så løste jeg problemet. Husket jo plutselig at det var en mengde overganger og kabler som fulgte med PCen, og en av dem var selvsagt for S-video så nå funker det bra. Eneste jeg mangler nå er lyden...men det ordner seg nok håper jeg...

Lyden får du ved å koble til minijack til lydkortets høyttalerutgang :). Den kommer ikke gjennom skjermkabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...