Espen pai Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg satt og tenkte en dag, og fant ut att jeg ville gjøre noe ikke alt for mange har gjort før meg. så jeg fant ut att det ville være morro og sykle fra nordkapp og hjem til Arendal sommer ferien. men det jeg tenkte på er, hvordan kommer jeg meg til nordkapp billigst? tror det var sånn att det går tog opp til bodø, men ikke lenger hvordan kommer jeg meg videre derfra? fly er utelukket (er student med lite penger) er det noen der ute som har en ide om hvordan jeg kommer meg opp så er det bare og rope høyt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hurtigruta går vel oppi der, men det koster nok en del. Tog til Bodø, så buss videre ellerno..? Det var jo også noe å finne på å gjøre i sommerferien.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har planer om noe lignende faktisk. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Da er vi flere, men rekker det nok ikke i sommer, men kjenner 2-3 stk som syklet fra Nordkapp til sørlandet. Bor i Arendal sjøl. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tog til Fauske og så buss derfra, eller haik med trailer fra Fauske . Det er utrolig mange som kjører gods fra Fauske og nordover. Eller du kan ta tog til Bodø og hurtigruten vidre,er ikke så dyrt om du klarer deg uten lugar, på de nye kan du sove på det overbygde soldekket uten problem . Utrolig mange som sover på dekk i sovepose, vet siden jeg har jobba ombord for mange år siden . Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har gått med lignende planer jeg også, men siden jeg bor i Trondheim så får det bli "Trondheim -> Nordkapp -> Trondheim" en sommer og "Trondheim -> Lidesnes -> Trondheim" neste sommer. Tviler litt på at jeg tar begge to på samme sommer. Har litt andre ting som må gjøres her også. Hvis jeg skal sykkle skal jeg prøve å bruke annen transport, men skal jeg gå får jeg komme meg til Lindesnes/Nordkapp på et hvis. Jeg har ikke sjekket noe om hvilke transportvalg som er billigst, så jeg er spent på å høre hva dere andre finner ut! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Mitt forslag: Tog Arendal-OsloS-Gardermoen: 276 kroner med NSB minipris Gardermoen-Alta: 554 kr med Norwegian lavpris + 200 kroner ekstra for sykkelen Alta-Nordkapp: Haik, sykle eller ta bussen etc. Avstanden er ca 200 km Total pris: 1030 kr. Fordelen med å velge fly, er at du kommer deg nesten helt frem. De siste 200 kilometerne fra Alta til Nordkapp går det fint an å sykle på en dag eller to. Skal man ta toget til Bodø og komme seg videre derfra til Nordkapp (1000 kilometer), blir prosjektet enormt tidkrevende, noe som vil gå hardt utover matbudsjettet. Jeg tror ikke du sparer mange kronene ved å velge alternative transportmidler, snarere tvert imot. Dessuten kaster du bort massevis av tid. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 beklager att jeg ble borte her en stund... pappa glemte regninga men må virkelig takke for masse gode tips her ja.. veldig bra detta men tenk att der er flere folk fra arendal her da Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Skaff deg en sponsor og litt lokal avisomtale, så finansierer ting av seg selv :-) Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 (endret) ikke dumt det der du... åssen går men fram for og få sponsorer? noen som har erfaring med dette? men har tenkt litt på det att jeg muligens trrenger litt mer planlegging osv. så detta blir mulig utsatt ett år og går over til mer grundig planlegging. tror det vil lønne seg i lengden. slik att jeg har tid til finne rute skaffe penger(muligens sponsorer) og masse sånnt no. da kan eventuelt du Techpoint henge deg på vis du føler for det. jo flere jo bedre tror jeg. bare det ikke blir fire-fem tusen da. det blir litt mange synes jeg håper ikke alt for mange blir skufffet over dette, i så fall beklager jeg det. EDIT: la til litte granne Endret 9. april 2005 av Z_ypher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå