Gå til innhold

Ny kjøler til Radeon 9800 pro

cwerner

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøleren på mitt PowerColor 9800pro kort har begynt å bråke noe inn i h******e i det siste, så jeg har planer om å bytte den ut med en ny og bedre kjøler, eneste problemet er at den står inne i min lille sweete shuttle...så det er veldig trangt om plassen.

Men alikevel, noen som kan anbefale eller foreslå noen kjølere som også passer inn i pcen min?

på forhånd takk :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morten K - Den kjøleren fåreslo jeg også, men den ser ut som den stikker for langt ut. Man har nøyaktig 25 mm (2.5cm) å gå på fra skjermkortet og ut til kabinettet. det er mulig å borre hull slik at den ikke blåser rett inn i kabinettet. men den må ikke være for stor. På den du fåreslo er dimensjoner : 110.0x88.7x31.6mm Hvis dybden (altså hvor langt mellom kabinett og skjermkort) er den siste, er det utelukket. Kan det være noen av de andre?

James

Lenke til kommentar

Hva med denne? Brøker mye mindre enn orginal viften, og blåser den varme lufta ut av kabinettet.

Arctic Cooling VGA Silencer ATI 1 VGA Kjøler (ATI 9500/9800se/pro)

Stikker ikke særlig mye utenom kortet på bredde eller lengde.

Du kan riktig nok ikke ha noe i den nærmeste PCI plassen, men det er vel ikke lurt uansett med tanke på luftstrømming til skjermkortet.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Haha, nå kom det èn til:) Hadde samme problemet for to uker siden. Shuttle http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302364&cks=SPK med Radeon 9800 Pro(Powercolor). Viften på mitt kort røk(støyet og kjølet dårlig) pågrunn av dårlig kvalitet/jeg har vært uheldig. Har kun vært i bruk i litt over 3 mnd. Jeg kjøpte http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=JACSH1&toc=3865.

Må nok dessverre skuffe deg å si at jeg ikke tror du finner noen uorginal kjøler som vil passe i dette kabinettet...Jeg kjører uten "kåpa" til jeg har fått moddet litt. Uansett, du får ha lykke til!

Wollis :roll:

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Må si meg enig med "underground"...har Radeon 9800XT med Zalman VF 700 CU , kjører den på 12v ( kan også gå på 5V, da er den så si lydløs), kjøler veldig bra + bråker ikke noe spesielt mer en stock vifta ( trolig litt mindre).

Må også legge til at jeg hadde vga arctic silencer før ( Rev. 2 ??) var grei, stille og alt det, men kjølte noe svakere enn zalman sin( Zalman VF700cu er ren kobber, mens vga silencer er aluminium) , og for den saks skyld så var lyd nivået mer eller mindre den samme som zalman sin!

Plass messig så burde den passe ( tror jeg da :blush: ) , mer at den tar et pci spor! :(

Zalman VF 700 Cu :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan du si hvilken Shuttle du eier? I min er ihvertfall AGP-sloten ytterst til venstre(sett forfra), dvs. at en løsning hvor vifta blåser luft ut gjennom en åpen PCI-slot ikke er mulig. GPUen er på "feil" side av skjermkortet i forhold til PCI-slotten. Kan du skrive hva du til slutt bestemmer deg for. Hadde vært kjekt å vite om det finnes noen vifter som ikke krever modding av kabinettet. Hmm, kan være at jeg uttalte meg litt for fort, denne vil vel kanskje passe innenfor kabinettet? http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=CCBA4C&toc=3865

Wollis:)

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

passer den inn i shuttle sn45g ? det er nemlig shuttlen som er i bildet her.. er som sagt 25 mm å gå på, så virker faktisk som den passer knallbra inn..:) skal bestille hvis det er helt sikkert at den passer. btw aspyr: har viftestyring ^^

Lenke til kommentar

Jeg har selv et plexi"kabinett" på utsiden av min egen shuttle, med en slags "folie" på (sånn sota bilvindusak, men samma det) Jeg har hvertfall noen hull i plexien rett ved gpu som det kommer litt luft inn gjennom, men det er jo hull i det vanlige dekslet som følger meg shuttle så du TRENGER vel egentlig ikke lage nye hull, men det er nok bedre ja (med større hull)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...