John Deere Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Hei. Sitter med tanker om å gå til innkjøp av en ny maskin. Har funnet ut at maskinen skal være en ren spillemaskin. Har hatt pentium i mange år og er fortsatt fornøyd med det. Hadde egentlig planer om pentium denne gangen også, men etter å ha lest tester av den nye dual coren må jeg si jeg ble litt skuffet. De systemene jeg har nå yter bra nok, men de har ikke støtte for Sli, og det er noe jeg kunne tenkt meg å prøve ut. Så etter litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for at det blir et AMD oppsett denne gangen. Systemet skal i utgangspunktet være luftkjølt da det vil bli utsatt for en del transport. Kabinett og hardisker har jeg fra før. (regner med å selge system 2 i signaturen i deler.) Det jeg trenger er: HK : DFI Lanparty NF4 SLI-DR CPU : AMD FX 55 (eller klokkevillig 3500) Kjøler : Thermalright xp 90 Ram : Åpen for forslag 2 x GPU : 2 x 6800 Ultra, gt (eller neste gen. R520) og PSU. : OCZ Powerstream 600 watt. Har satt opp et lite forslag her. System skal ikke kjøpes før i mai. Hva syns dere? Endret 6. april 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det ser bra ut. Husk at FX-55 har 1 MB L2 mot 3500+ med 512 KB. AMD64 "San Diego" skal komme snart. Lenke til kommentar
Sivert Olsen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 vil anbefale OCZ... sin PC4000 ram OCZ 1024 VX DDR500... it rocks... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Retningslinjer Fordi en del brukere har en tendens til å ikke lese våre retningslinjer, har vi utarbeidet en forkortet versjon av retningslinjene. Punktene under inneholder essensen i våre fulle retningslinjer, men det er den fulle versjonen moderatorene jobber ut i fra. 11. Signaturer er maks 4 linjer. Ingen bilder i signaturen. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Har allerede Crucial Ballistx 4000 brikker i det ene systemet jeg kan beholde.. De klarer 230 FSB på 2-2-2-5. Problemet er at det er 4 x 256. Har hørt at AMD hovedkortene ikke liker fire brikker. Stemmer det? Eller så har jeg Corsair twinx 4000 brikkene i det andre systemet. Med litt rokkering kan det funke. Det beste er vell å gå for OZC brikkene og prøve å selge det andre systemet komplett. Lenke til kommentar
Vicar Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Om du bruker fire minnebrikker vil du måtte belage deg på å bruke en command rate på 2T... Vet ikke helt hvordan det er med overklokking når du bruker fire brikker, men det kan neppe være særlig lett. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Om du bruker fire minnebrikker vil du måtte belage deg på å bruke en command rate på 2T... Vet ikke helt hvordan det er med overklokking når du bruker fire brikker, men det kan neppe være særlig lett. Det var det jeg hadde lest en plass.. Klokkinga skal nok gå greit. Brikkene klokker som bare det på Pentiumen de er plassert nå. Men er det noe klokkepotensiale på FX 55 prosessoren da? Det viktigste er vell stramme timings, og 2-2-2-5 er vell bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå