Margarus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hei! jeg har ett msi kt4av hovedkort xp2400+ crucial pc2100 512 brikke. ja jeg vet HK å ram suger no sykt men det var no det som ble kjøpt for ett par år tilbake. jeg har eksprementert litt med overklokking så lenge jeg har hatt pcen min. jeg fant jo fort ut at Hk ikke likte overklokking no serlig pga den kan ikke locke agp \ pci bus. så vis eg prøver å øke fsb litt så må jeg restarte cmos pga pcen booter ikke. cpuen min kjører orginalt 15x133 = 2000mhz 15 er det høyeste som er på multyen min . jeg kan ga en god del lenger ned på multy men det har ingen hensikt pga mindre mhz. rammen min er vell ikke så klokkbar at det gjør noe men jeg lurer på en ting. 1: er det noen som har i heletatt overklokket noe som helst med dette hovedkortet uten at hdd osv dør ? 2: jeg la merke til en ting i everest at CPU FSB og minne Bus kjører nøyaktig lik fsb altså 133. hvorfor gjør den det. alt i min bios står på auto. altså multi \ fsb \ ram settings osv. vis jeg setter manuelt Multy på 15 å fsb på 133 så booter ikke pcen.. hvofor Ikke ? samme skjer vis jeg øker Vcore litte grann det burde gå an å kjøre orginale settings manuelt ? håper virkelig jeg får den sommer jobben jeg har søkt på så jeg kan kjøpe meg nytt S754 system å klokke som faen elsker klokking men anyways håper dette var rett plass å poste. det ble en litt rotete post menmen håper noen her har noen greie svar. hadde vert morsomt å se hva min xp 2400+ klarer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ikke overklokk om du ikke har en fungerende PCI/AGP lock, er rett og slett ikke verdt problemene du kan få pga dette. Prøv å plukk opp et billig Dfi Lanparty / Abit NF7-S hovedkort, disse setter i alle fall ikke noen spesiell begrensing på fsb til deg. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 jeg kommer ikke til å kjøpe noe nytt socket a HK men men. blir s754 på meg snart jeg har erfart disk problemer ang overklokking med dette hovedkortet men ingen ting ble ødelagt. jeg har ikke prøvd etter det å har ikke tenkt heller hehe- får vell nøye meg med klokingen på mitt sapphire 9600pro @ 468\ 535 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå