bakken2 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei Jeg har naa reinstallert windows xp paa en 2 aar gammel maskin. xp 2000 1,67 GH Leter i system etter hvilke lydkort og skjermkort som brukes, men finner ikke helt ut av det. Skal oppdatere drivere, men vet alsaa ikke hvilken driver som passer. Skal jeg ikke kunne finne hvilke skjermkort som er paa maskinen? Finnes det noen universelle drivere som kan vaere ok ? Hvor finner jeg de i safall. Litt fersk og nyskjerrig Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Det er ekstremt avhengig av hva slags hovedkort du har og skjermkort. Altså Merke og modellnr Vet du ikke så står det som oftest på selve printkortet. Hovedkortet : (ofte mellom 2 av pci sporene) Skjermkortet : (her varierer det litt. Vifta er en fin start. ATI eller Nvidia logo'en pleier å være klistret på her, hvis du får tatt bilde av hovedkortet og eventuellt undersiden av skjermkortet så klarer vi nok å identifisere de) Endret 6. april 2005 av ReVoX Lenke til kommentar
bakken2 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Hei Litt mer info. Hovekort KT4V MS 6712 Ver 10 A Saa finner jeg at det staar MSI AGP 8x, haaper det sier noen om skjermkortet. Lydkortet er vel integrert i hovedkort, saa det lar seg vel spore opp? Om noen kan hjelpe med drivere, saa tusen takk! Bakken2 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tar jeg ikke feil sitter det en C-media lyd brikke på det hovedkortet. Skjermkortet kan du jo prøve med enten nvidia drivere eller ati. En vil funke Den som ikke funker vil mest sannsynlig si ifra om at det ikke eksisterer et kort av det & det merke i maskinen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 det kan være matrox kort, osv også da Lenke til kommentar
bakken2 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Hei En gammel faktura viser at det er et Geeforce Ti4 skjermkort. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Last ned og installer Aida32! Da får du systeminformasjon og linker til drivere! http://www.webattack.com/get/aida32.shtml Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Last ned og installer Aida32! Da får du systeminformasjon og linker til drivere! http://www.webattack.com/get/aida32.shtml Adia32 utvikles jo ikke lengre, Everest er det nye programmet fra samme produsent. Last ned det i stedet.. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Last ned og installer Aida32! Da får du systeminformasjon og linker til drivere! http://www.webattack.com/get/aida32.shtml Adia32 utvikles jo ikke lengre, Everest er det nye programmet fra samme produsent. Last ned det i stedet.. Tusen takk Pasient- ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå