Spr0cket Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har fått noen små jernringer med kabinettet, de ser ut som svarte små smultringer. (tror de kalles ferrit coil) Mener de skal brukes til å utjevne "klumper" i strømmen (utstabil psu) men er usikker på hvordan de skal monteres. På hvilken ledning og hvordan ledningen skal passere gjennom (en gang rett gjennom eller surres rundt en eller to ggr spole-stylee) Forslag? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 disse "smultringen" er for å fjerne eventuell støy som kan oppstå fra fx. nærliggende radiosendere, radiostasjoner osv. Jeg tredde alle ledningene fra fronten på kabbinettet mitt gjennom den, og rundt og gjennom at, og så til hovedkortet Thor Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Jeg tredde alle ledningene fra fronten på kabbinettet mitt gjennom den... Hva slags ledninger mener du? signal eller strømledninger? Gjennom rundt og gjennom er det jeg mente med spole-stylee ja, thx. /offtopic Ferrit betyr vel egentlig ilder? Eller var det ferret? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Funksjonen er å fjerne utstråling av støy fra PC. Altså hindre at PC skal forstyrre radio og TV. Slike brukes både på signal og interne strømledninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå