Mkay Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg har en AMD Athlon 700 Mhz med 256MB RAM og Win ME. Vil et innkjøp av 256MB RAM til være lønnsomt, eller vil det bare være smør på flesk? [ Denne Melding var redigert av: Mkay på 2001-11-21 00:56 ] Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 spørs hva du bruker maskinen til, vanlig spill å sånn holder det i masse hvis,bildebehandling og fotoredigering kunne du godt hatt litt til,men jo mere ramm du har jo fortere booter du windows :smile: er ikke det smør på flesk så vet ikke jeg Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Har du WinME så kan du ikke skaffe deg nok ram, jeg har 512mb og win-me og det tar ikke lang tid før me`en har fylt den opp Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Har en AMD Athlon 650MHz@715MHz... 640MB SDRAM (PC133)... Funker strålende hos meg. (Har WinMe.) Syns det var irriterende at Win98SE genererte tilfeldige kræsj etter at eg hadde fått meire RAM... Jaja. Bare WinMe kunne takla spill litt bedre... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Har du muligheten til det, så bør du legge inn Windows 2000. Det syns i hvert fall jeg. Kanskje det går tregere i spill, men; det er jo helt koonge jo =) Fatterns pc er en P200MMX, 2 x 128mb PC100 SDRAM, 3.2gb drittharddisk (TREG). Hadde installert Win98SE på den. Det gikk saaakte. Og den leste fra harddisken for hver minste filleting. Etter la inn Win2K funka alt mye mye bedre. For eksempel modemet, som nå kobler til nettet omtrent dobbelt så raskt. Også cacher Win2K mer fornuftige ting liksom.. Mye RAM gjør seg også godt i Windows 2000. Lenke til kommentar
StiFNils Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Windows ME støtter desværre ikke mer en 512mb ram. En kompis av meg har 1024mb og ME takler det ikke den bruker opp all rammen på et mystisk vis. Hvis han har brukt mirc og hatt på Winamp. Å slår det av så bruker win ME fortsatt like mye ram på de applikasjonene uansett om han slår det av etter å ha brukt det. Så han må restarte maskinen hvær gang når han skal spille etter å ha brukt et prog. først. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Quote: On 2001-11-21 12:03, StiFNils skrev:Windows ME støtter desværre ikke mer en 512mb ram. En kompis av meg har 1024mb og ME takler det ikke den bruker opp all rammen på et mystisk vis.Hvis han har brukt mirc og hatt på Winamp.Å slår det av så bruker win ME fortsatt like mye ram på de applikasjonene uansett om han slår det av etter å ha brukt det.Så han må restarte maskinen hvær gang når han skal spille etter å ha brukt et prog. først. Har han prøvd å huke av for "Limit RAM to 512 MB"? Mener å huske at den ligger under Startup, ved å kjøre "msconfig" fra Run. Lenge siden jeg kjørte OS med 9x kjerne, så husker ikke helt hvor jeg fant det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå