Gå til innhold

Mer RAM...?

Mkay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du muligheten til det, så bør du legge inn Windows 2000. Det syns i hvert fall jeg. Kanskje det går tregere i spill, men; det er jo helt koonge jo =) Fatterns pc er en P200MMX, 2 x 128mb PC100 SDRAM, 3.2gb drittharddisk (TREG). Hadde installert Win98SE på den. Det gikk saaakte. Og den leste fra harddisken for hver minste filleting. Etter la inn Win2K funka alt mye mye bedre. For eksempel modemet, som nå kobler til nettet omtrent dobbelt så raskt. Også cacher Win2K mer fornuftige ting liksom.. :grin: Mye RAM gjør seg også godt i Windows 2000.

Lenke til kommentar

Windows ME støtter desværre ikke mer en 512mb ram.

En kompis av meg har 1024mb og ME takler det ikke den bruker opp all rammen på et mystisk vis.

Hvis han har brukt mirc og hatt på Winamp.

Å slår det av så bruker win ME fortsatt like mye ram på de applikasjonene uansett om han slår det av etter å ha brukt det.

Så han må restarte maskinen hvær gang når han skal spille etter å ha brukt et prog. først.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-21 12:03, StiFNils skrev:

Windows ME støtter desværre ikke mer en 512mb ram.

En kompis av meg har 1024mb og ME takler det ikke den bruker opp all rammen på et mystisk vis.

Hvis han har brukt mirc og hatt på Winamp.

Å slår det av så bruker win ME fortsatt like mye ram på de applikasjonene uansett om han slår det av etter å ha brukt det.

Så han må restarte maskinen hvær gang når han skal spille etter å ha brukt et prog. først.

Har han prøvd å huke av for "Limit RAM to 512 MB"? Mener å huske at den ligger under Startup, ved å kjøre "msconfig" fra Run. Lenge siden jeg kjørte OS med 9x kjerne, så husker ikke helt hvor jeg fant det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...