Gå til innhold

Høy temperatur på Pentium 4

0b0

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp montert nytt hovedkort, prosessor, minne og skjermkort, men prosessoren blir så varm (mellom 65 og 85 grader)! Det er en Intel Pentium 4 3.00GHz 530J *BOXED*. Viften går på ca 2600omdreininger i minuttet. Når jeg starter maskina kommer det og opp en boks om at skjermkortet får for lite eller for mye strøm (er ikke helt sikker). Jeg får også mange feilmeldinger fra Overclc.exe når jeg starter opp... Når jeg spiller Counter-Strike har jeg fps på mellom 25 og 50. Jeg har et Gainward GeForce 6600 GT 128MB DDR3 Ultra skjermkort og ASUS P5P800 hovedkort. Kan noe noen hjelpe meg?? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUen er helt opplagt for varm her, jeg ville anbefale at du prøver å montere kjøleren på nytt.

Hvilken PSU har du forresten?

I denne sammenhengen får ikke skjermkortet noen gang for mye strøm fra en +12V kontakt, heller for lite. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bare en liten 340W strømforsyning, men har bestilt en ny på 450W.... Sidedøren er av hele tiden, eller så begynner det bare å pipe... Skal montere vifta på nytt nå... Men takk for hjelpen dere! :!:

Lenke til kommentar

Hadde problemer med høy temp på min P4 520 S775, lå på rundt 50-60 grader idle. Kastet Q-Tec 350W PSU'en i søppelbøtten, byttet til en NorthQ 400W, og CPU-tempen sank umiddelbart til 37-39 grader idle, har målt max 59 grader under høy belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...