gobeinet Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 pc'n starter som en normal pc men når det ser ut som han er ferdig med å loade windiws så kutter bare skjermen?? noen som har peiling på hva jeg burde/kan gjøre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har du stillt inn høyere oppløsning enn skjermen takler? Noe galt med skjermkortdrivere? Kommer du inn i Safe mode? Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) hadde den på prosjektor og endra ikke på oppløsningen da. har nyeste driveren til nVidia har prøvd å loade safe modus files fra bios men det funker ikke det heller. har aldri hatt et liknende problem eller hørt om det Endret 6. april 2005 av gobeinet Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du skriver at du ikke gjorde noen instillinger når du brukte den med en prosjektor.. Men prøv følgende: Start maskinen, (jeg går ut ifra at du har Windows XP) trykk F8 flere ganger før du kommer til windows logoen. Nå får du opp en liste over oppstartsvalg. Velg Sikkerhetsmodus. Når maskinen nå starter, skal du komme inn i windows. Hvis du gjør det, ligger feilen i at skjermkortet står innstilt på å være tilkoblet prosjektor og har slått av bildet til skjermen din. Du får nå opp et spørsmål om du vil fortsette å kjøre i sikkerhetsmodus, eller bruke systemgjenoppretting. Her trykker du Ja. Høyreklikk på skrivebordet, velg Egenskaper, deretter Innstillingerr, sjekk skjermoppløsningen din, stemmer dette med hva du har hatt før, klikk Avansert. Du skriver at du har et nvidia kort, selv har jeg ati, så det kan være noen forskjeller etter dette punktet. Her klikker du visning (eller tilsvarende), der skal du få opp valg for hvilken skjerm/prosjektor/tv o.l. du vil bruke. Sjekk at din vanlige skjerm står påslått her, slå av alt annet, klikk Bruk og Ok. Nå får du kanskje spørsmål om å starte pc'n på nytt, gjør dette nå. Start opp som normalt og nå skal alt være i orden. Vennligst gi beskjed om dette løste problemet eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå