Gå til innhold

Her er et skikkelig bra antivirusprogram!

Anbefalte innlegg

Har den siste tida slitt litt med noen systemfiler som har vært infisert med en eller annen form for trojan virus. Flere programmer har vært istand til å oppdage disse, NOD32, F-prot, Trend osv men ingen av dem har klart å gjøre noe med dette. Hvorfor? Det er fordi en systemfil som startes av windows kan ofte ikke stenges og lukkes helt uten videre. Men hva faen hjelper det å vite at den og den fila er infisert når programma verken klarer å reparere dem, slette dem eller sette dem i noen karantene? I utgangspunktet var det bare ÉN fil dette gjaldt, men jeg liker uansett ikke å vite at jeg har virus.

Min erfaring med NOD32 har vært OK.. trodde jeg, inntil jeg la inn Symantec AntiVirus corporate edition, da dukke plutselig et virus til opp. Men Symantec er treig (drar ned hele system hastigheten) i tillegg viste det seg at heller ikke den var tiptop. Så etter å ha testa både f-prot og trend sine killere fant jeg endelig noe som viste seg å være helt superdupert, nemmlig avast! antivirus! Det som var grunnen til at denne gjorde ting LITT bedre, var ikke bare at den hadde en meget behaglig realtime scan del, men at avast i motsetning til de andre hadde mulighet for å scanne etter virus under oppstartsfasen av windows (samma sted som f.eks. chkdsk kjører), noe som gjør at viruskilleren faktisk har en mulighet til å gjøre noe med alle filer som måtte vise seg å være infisert! (Jippi:D) Så etter å ha scanna med disse andre viruskillerene, som rapporterte null hull, klarer allikevel avast! å finne ENDA 2 virus til!! (pluss ett som lå igjen i en quarentine directory etter en dårlig avinnstallert f-prot). Konklusjon: avast! har kommet for å bli på min pc, og jeg er så fornøyd at jeg faktisk skriver denne posten sånn at andre også skal få sjansen til å høre om et ikke fullt så profilert, men allikevel knakkandes godt program!! :thumbup:

HER er link til norsk utgave av avast pro som du kan kjøre som trial i 60 dager. Etter det må du bla opp noe spenn eller være litt kreativ :]

Om du nøyer deg med en gratis "home" utgave kan du trykke HER, også den er norsk.

For andre versjoner eller mer info, besøk www.avast.com.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har og teste avast antivirus. Eg satt med norton 2005 på ein gammel pc men sletta det får pcen vart so treig. Instalere då avast og fant virus.. w32.trojaner trur eg.. So då teste eg det samme programmet på min pc, der eg og køyre norton 2005. Fant samme viruset. Ein i klassen har eg instalere Avast og fant igjen SAMME viruset.

Det eg og broren min trur kan skje er at når du instalerer avast so får du med eit ufarlig virus som avast fjerner slik at brukarane trur at avast er veldig bra.

Eg seier ikkje at det er sånn, er bere ein teori.

Dåke andre som har teste Avast, eg lure på om dåke og har funne det viruset?

Og eg seier ikkje at det er eit dårlig program, tvert imot.

Lenke til kommentar
Eg har og teste avast antivirus. Eg satt med norton 2005 på ein gammel pc men sletta det får pcen vart so treig. Instalere då avast og fant virus.. w32.trojaner trur eg.. So då teste eg det samme programmet på min pc, der eg og køyre norton 2005. Fant samme viruset. Ein i klassen har eg instalere Avast og fant igjen SAMME viruset.

Det eg og broren min trur kan skje er at når du instalerer avast so får du med eit ufarlig virus som avast fjerner slik at brukarane trur at avast er veldig bra.

Eg seier ikkje at det er sånn, er bere ein teori.

Dåke andre som har teste Avast, eg lure på om dåke og har funne det viruset?

Og eg seier ikkje at det er eit dårlig program, tvert imot.

Jeg fant ikke det viruset når jeg prøvde Avast for første gang idag.

Tror nok at en av dere har blitt smitta med det viruset og så har det smitta over til andre ved at personen har brent noe, eller at dere har vært innom noen "skumle" sider e.l.

Lenke til kommentar
eg huska ikkje heilt kva viruset heiter då. Men fant du noke viruset då?

Men e jo bra om du ikkje gjorde då, får då har eg iallefall heilt feil:)

Var det home versjonen du instalerte?

Dette er bare tull!!! Jeg har installert Avast på ca 10 PC'er, og har aldri vært borti problemet du nevner.

Lenke til kommentar
Er Avast bedre enn AVG? Leste en del tester ang. gratis virusprog. og der gikk somregel AVG av med seieren.

Har testet AVG mange ganger men bruker avast fremdeles, sabla bra trojanjeger også... ;)

Avast har ikke vært med på så mange tester. (hvis noen ?)

Lenke til kommentar

Jeg hadde avast for en stund siden, så fikk jeg pc-cillin i en bundle, og da fann denne virus på maskinen sim avast ikke hadde funnet. Så leverte min IP-leverandør norman, og denne fann virus som pc-cillin ikke fant.

Når det er sagt, så hadde en kompis 11 virus med norton 2004, som Norman fjernet...

Vel, holder ut med Norman, jeg...

Lenke til kommentar

Forresten: Sjekket litt med den store G etter sammenlignende tester, og de jeg fant var svært selvmotsigende, i en test var NOD32 best, i en annen helt elendig...

10ts.com fra okt 2004 vinner McAfee og Kapersky, mens NOD32 og AVG taper.

VirusBulletin fra feb 2004 vinner NOD32, NAV, sammen med Kapersky og McAfee

MSFN Forum@zaldhie fra aug 2004 kom kapersky øverst, med NOD32 på 21. plass.

Transceiver fra 2005 sier ikke likedan...

Stort sett er disse testene bare forvirrende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...