Kurt_im Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 function mosShowHFMenu( $menutype, $class_sfx, $class_sfx2 ) { global $database, $my, $cur_template, $Itemid; global $mosConfig_absolute_path, $mosConfig_shownoauth; if ($mosConfig_shownoauth) { $sql = "SELECT m.* FROM #__menu AS m" . "\nWHERE menutype='$menutype' AND published='1' AND parent='0'" . "\nORDER BY ordering"; } else { $sql = "SELECT m.* FROM #__menu AS m" . "\nWHERE menutype='$menutype' AND published='1' AND access <= '$my->gid' AND parent='0'" . "\nORDER BY ordering"; } $database->setQuery( $sql ); $rows = $database->loadObjectList( 'id' ); echo $database->getErrorMsg(); $links = array(); foreach ($rows as $row) { $links[] = mosGetMenuLink( $row, 0, $class_sfx, $class_sfx2 ); } $menuclass = "mainlevel$class_sfx"; if (count( $links )) { echo "<table width=\"100%\" border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"1\">"; echo "<tr align=\"center\"><td >"; echo implode("-", $links," - " ); echo "</td></tr>"; echo "</table>"; } } Når jeg kjører denne funksjonen får jeg feil ved implode(), at det er for mange "parametere2 i implode. Dette kræsjer altså: echo implode("-", $links," - " ); Dette derimot fungerer echo implode("-", $links ); Er det slik at implode ikke kan ta inn flere "parametere" enn 2. Det jeg egentlig skal ha gjort er å bryte strengene fra arrayene og liste dem seperat i seperate rader, og ikke alle verdiene i en rad. Trenger hjelp Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Ja, implode tar bare to parametre. string implode ( string glue, array pieces ) prøv heller kontrollstrukturen foreach. foreach($links as $link){ echo "<tr align=\"center\"><td >"; echo $link; echo "</td></tr>"; } Dersom dette ikke fungerer hadde det vært fint om du vise oss strukturen på $links. dette kan gjøres ved å bruke print_r funksjonen. F.eks. echo "<pre>"; print_r($links); echo "</pre>"; Endret 6. april 2005 av Rasmus Lenke til kommentar
Kurt_im Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Ja, fant ut at det fungerte bra nok med foreach(). Ble helt av implode() siden en kompis sa at den kunne ta flere parametere. Men nå fikk jeg ihvertfall bekreftet det. tnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå