erikb Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, jeg har skaffet meg en xbox, og nå vil jeg gjerne utnytte dens 5.1-muligheter. Jeg har ikke hjemmekinoanlegg, og heller ikke mye penger, så jeg vurderer å kjøpe en slik og koble til det rimelige bra Altec Lansing PC-anlegget mitt. Jeg har forstått det slik at man også trenger spesielle adaptere/kabler mellom xboxen og reciveren, men hvilke? Vil det holde med en slik? Takker på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Den har støtte for ProLogic 2 ser det ut for... Da trenger du bare og putte i den hvite og den rød kabelen som er der fra før(xboxen) og fyre opp.. Funker her med en JVC Receiver.. Blir ikke heeelt topp men det funker Hvis du har mer penger så kjøper du den adapter tingen du linket til og hiver den optiske kabel inn i "Receiveren". Men som sagt, prøv uten først.. så ser du om du føler du trenger mer liksom (Har bare prøvd med ProLogic2(simulert surround) men går ut ifra at det er støtte for Dolby Digital siden merke er på baksiden av de fleste spill) Lenke til kommentar
erikb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Takk for svaret! Noen som har erfaringer med DDTS-100 decoderen? (Link) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg ser at du må ut med rundt 1200 kr for den dekoderen, det hørtes veldig stivt ut spør du meg. Du har altså ikke optisk inngang på AL-anlegget ditt? Lenke til kommentar
erikb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Nei, suben fungerer som forsterker. 1000 kr (ikke 1200) for en reciver er da ikke dyrt etter hva jeg har skjønt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Så vidt jeg kan se har ikke den boksen hverken radio eller (effekt)forsterkerdel, den står beskrevet som dekoder/prosessor der jeg har sjekket hvertfall. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Jeg tror den har det jeg trenger.. Men det er en ting til, hva skal til for å få Dolby Digital lyd fra xboxen? Hvilke kabler trenger jeg? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Hvis du kjøper en original RGB-scartkabel trenger du en optisk kabel i tillegg. RGB-scart vil gi det beste bildet på en vanlig TV. Endret 6. april 2005 av Rikky Lenke til kommentar
erikb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Tusen takk for alle svar! Begge varene er herved bestillt (komplett.no). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Kan jo nevne at du også trenger kabler for analog 5.1-tilkobling til høyttalersystemet ditt. Jeg vet ikke hva slags kontakter det er på verken dekoderen eller høyttalerne, så det må du sjekke. Det er enten RCA eller minijack. På Kompletts produktinformasjon står det at " Lydkabelsett" er inkludert, hva nå enn det måtte bety. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du mener fra xbox til dekoder..? Dekoderen har optiske inganger i følge nettsiden tror jeg Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Mellom Xbox og dekoder skal du som sagt bruke en optisk kabel ja. Fra dekoder til høyttalere må du bruke en analog 5.1-tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå