Gå til innhold

Xbox og surround

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har skaffet meg en xbox, og nå vil jeg gjerne utnytte dens 5.1-muligheter. Jeg har ikke hjemmekinoanlegg, og heller ikke mye penger, så jeg vurderer å kjøpe en slik og koble til det rimelige bra Altec Lansing PC-anlegget mitt. Jeg har forstått det slik at man også trenger spesielle adaptere/kabler mellom xboxen og reciveren, men hvilke? Vil det holde med en slik?

Takker på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har støtte for ProLogic 2 ser det ut for... Da trenger du bare og putte i den hvite og den rød kabelen som er der fra før(xboxen) og fyre opp..

Funker her med en JVC Receiver.. Blir ikke heeelt topp men det funker :)

Hvis du har mer penger så kjøper du den adapter tingen du linket til og hiver den optiske kabel inn i "Receiveren".

Men som sagt, prøv uten først.. så ser du om du føler du trenger mer liksom :p

(Har bare prøvd med ProLogic2(simulert surround) men går ut ifra at det er støtte for Dolby Digital siden merke er på baksiden av de fleste spill)

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at du også trenger kabler for analog 5.1-tilkobling til høyttalersystemet ditt. Jeg vet ikke hva slags kontakter det er på verken dekoderen eller høyttalerne, så det må du sjekke. Det er enten RCA eller minijack. På Kompletts produktinformasjon står det at " Lydkabelsett" er inkludert, hva nå enn det måtte bety.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...