Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva nøyaktig trengs til trådløst internett?

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har kikka litt rundt på postene og stickersene (guidene) i forumet, men jeg føler likevel jeg ikke har full oversikt over hva jeg trenger for å koble oss til internett trådløst.

Vi er tre stykker i et 3-etasjes trehus. Vi har en maskin i første etasje som vil kunne være koblet til (modemet??) med kabel, mens de to andre maskinene i 3.etasje vil være koblet til trådløst.

Det jeg ikke helt klarer å skjønne er nøyaktig hva vi trenger av utstyr (det er jo en vrimmel bestående av hub, switch, ruter, aksesspunkt, modem osv.).

Dersom vi f.eks. bestiller internettabonnement uten modem, hva må vi kjøpe da, utenom trådløse nettverkskort til de to trådløse maskinene?

Og dersom bestiller abo der vi får med modem, hva må vi kjøpe da?

Mulig spørsmålene er litt banale, men det er ikke så lett å skaffe seg oversikt over dette (i hvertfall ikke hos tilbydernes hjemmesider), så jeg hadde satt stor pris på enten en link til en enkel guide, eller en sjekkliste over ting en må ha for å sette opp trådløst internett.

Mvh Thomas

Endret av Sephirot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Følgende er minstekrav(tror jeg):

Modem fra adsl leverandør

Ruter som du kobler til modemet.

Nettverkskabel til den kablete pc'en, som kobles til ruteren.

To trådløse nettverkskort.

Man må ikke glemme at ruteren må ha trådløs sender da.. :p

Lenke til kommentar

fordi han vil kanskje hmmm (tenke) det er jo litt mer stabilt o det går fortere å overføre filer. men trenger ikke kablet pc for oppkoblingen nei.

Jeg har et WLAN og LAN , jeg nektet på å bruke wlanet. lanet fungerer per.fekt mens wlanet er litt ustablit og lever sitt eget liv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...