Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, dette er mitt første prosjekt og worklogg :p

Bakgrunn til projektet:

Jeg var på TG 05 som var i påsken og merka at å ha et svært kabinett er ikke alltid det beste å ha når man har 80cm breddeplass, det ble ganske lite merket jeg.

Siden jeg skal på TG 06 neste år så tenkte jeg å bli kvitt det gamle og bygge ett nytt et som er mindre og selfølgelig bedre og lettere og ta med på Lan.

Prosjektmål:

Pcen skal være lett og ta med på lan.

Ta liten plass

og se bra ut

har tenkt ut målene og hvordan det skal bli.

her er sketchen, er første gang jeg har tegna på sketchup

http://img31.exs.cx/img31/8960/lanpc4gm.jpg

målene:

Lengde: 34cm

Bredde: 35cm

Høyde: 20 cm

har nok treverk til å lage kabinettet, men mangler hovedkortbrett, 2 stykk brytere, og en rheobus

hva syns dere så langt? jeg starter med prosjektet så snart jeg har fått tak i alt

jeg trenger

har vedlagt en sketch av kabinettet, som er bedre enn det vedlagte bildet.

Endret av Master Casemod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du *trenger* jo strengt tatt ikke hovedkortbrett, da... Jeg holder på å montere pc'n vi bruker som dc-server inn i en clas-ohlson verktøykoffert, og har greid meg med en finérplate. Jeg bare skrudde løs festebrakettene... du kan spare noen centimeter på det... Er vel lurt å være forsiktig, siden kortene ikke sitter fastskrudd...

Lenke til kommentar

:p hehe har fått en comrad på detta prosjektet.

Tha Stoffi har står for design.

jeg står for bygginga

da går det dobbelt så fort å vett :p

men vet noen om en überstille og bra kjøler?

ikke Zalman nei men noen annen?

Hyper 6?

Endret av Master Casemod
Lenke til kommentar

"Silent Boost K8" fra Thermaltake kan vaere bra...spoers hvordan socket du har da?

Arctic Cooling CPU-kjøler m/vifte kan jo ogsaa vaere bra...den er hvertfall billig...lyden veit jeg ikke....her har de den..

Thermaltaken er fra samme sted.

Lenke til kommentar

Da ville jeg nok satse pa denna>>her

Kan kjoeres paa 13dB paa laveste...Billig er den aa!

Edit..Leste nok ikke godt nok...staar den bare er for amd athlon 64 3400+, hvis det ikke er jeg som tuller.. :roll:

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Angående kjøling, er Thermalright XP90/XP120 noen skikkelige kraftkjølere, og med en stille vifte kan det bli en god, men stille kjøling.

Kjølerene og vifter finner du på Microplex...

Ellers så prosjektet spennende ut, skal ta en titt på sketch-up fila når jeg får tid...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

ok, tror dette krever litt retting, legger ved bilde for de som ikke har sketchup også.. ;)

mål:

dybde= 42,8cm

bredde= 50cm

høyde= 17,4cm

siden dette er så sære tall regner jeg med at vi kommer til å runde oppover til nærmeste hele cm... (eller halve)

thats it, nå legger jeg mesteparten av showet over til Ola, han skulle vist få noe strekkmetall av meg som han skulle bruke på viftene når han kommer seg så langt.. :)

lan_pc4.jpg

meningen er jo nå å ha lys under den kanten som er nederst.

og den knappen over cd-rom enheten er både power on led, og bryter.

skal være et display imellom, men det er ikke sikkert blir noe av, det er ikke sikkert at det vises så godt, men jeg har nå funnet et 16x2 tegns display som jeg har satt inn...

og så kan man si masse mer også, men det orker jeg ikke nå, får heller skrive det senere "by request"

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...