Master Casemod Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) hei, dette er mitt første prosjekt og worklogg Bakgrunn til projektet: Jeg var på TG 05 som var i påsken og merka at å ha et svært kabinett er ikke alltid det beste å ha når man har 80cm breddeplass, det ble ganske lite merket jeg. Siden jeg skal på TG 06 neste år så tenkte jeg å bli kvitt det gamle og bygge ett nytt et som er mindre og selfølgelig bedre og lettere og ta med på Lan. Prosjektmål: Pcen skal være lett og ta med på lan. Ta liten plass og se bra ut har tenkt ut målene og hvordan det skal bli. her er sketchen, er første gang jeg har tegna på sketchup http://img31.exs.cx/img31/8960/lanpc4gm.jpg målene: Lengde: 34cm Bredde: 35cm Høyde: 20 cm har nok treverk til å lage kabinettet, men mangler hovedkortbrett, 2 stykk brytere, og en rheobus hva syns dere så langt? jeg starter med prosjektet så snart jeg har fått tak i alt jeg trenger har vedlagt en sketch av kabinettet, som er bedre enn det vedlagte bildet. Endret 6. april 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Nice. Kan ble bra menne skal du bruke delene fra pc'en du har nå eller en gammel maskin? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 fra den gamle pcen min. men er det noe jeg bør gjøre bedre på sketchen? eller var den ok kan være at jeg skal endre litt på den etterhvert, men et spørsmål. hovedkortbrettene i pcen, er de bolta fast eller kan de tas ut av kabinettet? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 ehm? du får en gangske firkantet pc med de målene der, nesten kvadratisk... sikker på at du ikke skan ha lavere pc? 10 cm eller noe? (så ligner det tegninga mer) ellers så ser det ganske bra ut... prøv å tegne på nytt med deler her ifra: http://www.jazzle.co.uk/scc/ da burde du få riktige mål, samtidig som det blir lettere å se.. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 HK brettet i høyden er 18 cm så det blir maks 20 cm høyt. får det ikke noe mindre, trur jeg skal skru opp målene i lengden til 40 cm Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Ingen Update enda, jobber forstatt med sketchen, men noen som vet om andre sider man kan laste ned "komponenter" til sketchup enn den tha stoffi nevnte? trenger et optisk drev og kansje et HK brett Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Google er din venn, Master Casemod Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 jeg vet får ingen update i dag heller...sorry for det, men lover at det kommer en i morra. You Got My Word on that . Lenke til kommentar
meastp Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du *trenger* jo strengt tatt ikke hovedkortbrett, da... Jeg holder på å montere pc'n vi bruker som dc-server inn i en clas-ohlson verktøykoffert, og har greid meg med en finérplate. Jeg bare skrudde løs festebrakettene... du kan spare noen centimeter på det... Er vel lurt å være forsiktig, siden kortene ikke sitter fastskrudd... Lenke til kommentar
sigz Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Blir vel bra detta. Gaar myye bedre, bare man far starta. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 (endret) hehe har fått en comrad på detta prosjektet. Tha Stoffi har står for design. jeg står for bygginga da går det dobbelt så fort å vett men vet noen om en überstille og bra kjøler? ikke Zalman nei men noen annen? Hyper 6? Endret 7. april 2005 av Master Casemod Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 update er på vei, sorry for at det tar tid men sketchup er fakka så må ordne det først. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 "Silent Boost K8" fra Thermaltake kan vaere bra...spoers hvordan socket du har da? Arctic Cooling CPU-kjøler m/vifte kan jo ogsaa vaere bra...den er hvertfall billig...lyden veit jeg ikke....her har de den.. Thermaltaken er fra samme sted. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 har Socket A, 462 Lenke til kommentar
sigz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Da ville jeg nok satse pa denna>>her Kan kjoeres paa 13dB paa laveste...Billig er den aa! Edit..Leste nok ikke godt nok...staar den bare er for amd athlon 64 3400+, hvis det ikke er jeg som tuller.. Endret 10. april 2005 av sigz Lenke til kommentar
eirich Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hva med å bygge kassen så stabil att du kan la monitoren stå oppå.. da sparer du mye plass.. også kan du få plass til mange cola bokser på borde Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 meninga det. men noen som veit hvor å få tak i Slim dvd spiller type slot in? helst en butikk i norge Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 UPDATE! har endelig blitt ferdig med sketch fila. ligger på linken jeg har skrevet. mål: bredde= 42,8 lengde= 50cm høyde= 17,4 link: http://www.home.no/exon88/lan_pc4.skp syns dere så langt? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Angående kjøling, er Thermalright XP90/XP120 noen skikkelige kraftkjølere, og med en stille vifte kan det bli en god, men stille kjøling. Kjølerene og vifter finner du på Microplex... Ellers så prosjektet spennende ut, skal ta en titt på sketch-up fila når jeg får tid... Endret 11. april 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) ok, tror dette krever litt retting, legger ved bilde for de som ikke har sketchup også.. mål: dybde= 42,8cm bredde= 50cm høyde= 17,4cm siden dette er så sære tall regner jeg med at vi kommer til å runde oppover til nærmeste hele cm... (eller halve) thats it, nå legger jeg mesteparten av showet over til Ola, han skulle vist få noe strekkmetall av meg som han skulle bruke på viftene når han kommer seg så langt.. meningen er jo nå å ha lys under den kanten som er nederst. og den knappen over cd-rom enheten er både power on led, og bryter. skal være et display imellom, men det er ikke sikkert blir noe av, det er ikke sikkert at det vises så godt, men jeg har nå funnet et 16x2 tegns display som jeg har satt inn... og så kan man si masse mer også, men det orker jeg ikke nå, får heller skrive det senere "by request" Endret 11. april 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå