Ole12 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Heisann. Jeg har tenkt til å overklokke (litt), men har ikke helt forstått alt. Jeg har tenkt å overklokke 3.0ghz til 4ghz, så noen snakket om å låse skjermkorte hertz og øke hertzen til rammen. Men hva bør bios instillingene være vis jeg skal overklokke bare CPU til 4ghz? og kanskje rammen og? CPU: P4 3.0ghz 800FSB Northwood RAM: 1024mb Twinmos Twiser PC4000 i dual channel. Hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Ta en titt på www.overklokking.no på guider for tips og veiledning Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Anbefaler også å lese, det er ikke bare å "overklokke til 4ghz". du burde vite hva du driver med... Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Ja, jeg har lest igjennom. Men jeg vil va ca. instillingene skal stå på. Og når jeg øker fsb i bios, og så tar jeg "Save, and restart" ellr hva det heter. Så blir dataen restartet og da blir skjermen svart. så skrur jeg dataen av og på. Da står det bare "overclocking failed" Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 økte du bare litt og litt? husket du å låse agp\pci frekvens? økte du volt Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 pass på temp når du øker volten Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Ja, jeg økte litt og litt. Jeg satta vcore på 1.6 og FSB på 240 tror jeg eller 230. Ja jeg låste AGP/PCI frekvensen. Jeg har vannkjøling, så jeg tror ikke temp. er det første jeg trenger å bekymre meg over:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå